Bahamas, Key West, Everglades, Halloween - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Bahamas, Key West, Everglades, Halloween - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Bahamas, Key West, Everglades, Halloween

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 November 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hoi allemaal!

Sorry, het duurde een beetje langer dan normaal, maar ik had het ook zo druk met van alles!

Ik heb mijn eerste visite op bezoek gehad, het was echt super met Maris! Ik kan niets anders zeggen dat ik ook echt ontspannen en gerelaxt heb, met wat minder uurtjes slaap dan gehoopt ;) , maar dat maakt niet uit!

Allereerst even de mededeling dat mijn nare huisgenote niet meer bij mij inwoont! Ik kwam erachter dat ze door mijn privé spullen zat te bladeren en zelfs telefoonnummers heeft gestolen uit mijn telefoon! :@ Reden genoeg dus om dat ow-zo-zielig-ik-heb-geen-geld-pool eruit te gooien :) Ik had dit uitvoerig met mijn ouders overlegd en zelfs de instanties, mijn huisbaas en het management van het gebouw erbij betrokken. Allemaal zeiden ze hetzelfde dat het beter was dat ze eruit zou gaan. ’s Avonds kwam ze thuis en heb ik haar dit medegedeeld. Binnen drie dagen was ze eruit! :) Ze begon nog te zeuren ook dat ze het ingelegde geld terug wil, prima maar dan moet je er vandaag nog uit, zo gezegd zo gedaan haha. Het is dus nu heerlijk rustig in het huis en ik heb gewoon een gastenverblijf! Hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen? :D Waar ze nu zit? (niet dat het jullie hopelijk mag interesseren), maar ze is bij het werk gaan janken en nu heeft mijn baas haar gratis in huis genomen!!! Met andere woorden ik ben duurder uit, maar madam heeft het goed voor elkaar... Maar goed, dat mag de pret niet baren ik heb het goed voor elkaar en dit was de laatste keer samenwonen met huisgenootjes!!!!! Pfff...

Donderdagavond 15e van oktober was het dan zover, ik had vakantie en ik ging met de auto (een witte Dogde Caliber) Mariska van het vliegveld oppikken. Tot mijn grote verbazing is het helemaal niet moeilijk om zonder TomTom door Miami te rijden. Ik had op aanraden te horen gekregen dat het waarschijnlijk beter zou zijn om dit te kopen/huren, want het is nogal een chaos op de weg. Ja, dan neem ik aan dat je bedoeld rijden met een TomTom die je tijdens het rijden nog moet inschakelen? Het is gewoon super simpel. Het enige is dat de maximum snelheid door IEDEREEN wordt overschreden, dus pa maak je geen zorgen wij rijden wel lekker het maximum gangetje, maar je voelt je hierdoor wel een slak! Waar je 50miles per uur mag zoeven hun je voorbij met een gauwe 80miles per uur! :( Eenmaal aangekomen op het vliegveld had ik de auto geparkeerd vlakbij de terminal waar Mariska zou aankomen. Ik had die dag ook een nieuwe telefoon gehaald (want hier in Amerika kost het je ook minuten als je gebeld wordt of ge-sms’t wordt, dus wordt je nogal vaak afgesloten, maar dan met een andere provider dan T-Mobile kun je onbeperkt gebeld worden en bellen, handig dus) en ik dacht kan ik mooi even alles overzetten op deze telefoon. Toen ik net goed en wel tien minuten daar mee bezig was, zag ik al dat het vliegtuig van haar uit Philadelphia was geland! ‘Ach, dat duurt nog wel een poosje, ze moet toch nog door de douane etc.’, nou binnen 15minuten was ze er al! Ik had het niet eens door haha. Wat was dat gaaf zeg om dan je vriendin weer te zien waar je elke week wel mee skyped, maar niet vaak ziet. Dus elkaar meteen een goede knuffel gegeven, koffers gepakt en Maris uit haar bodywarmer gehaald, want het was natuurlijk wel wat warmer dan dat het in Nederland is ;). Ik heb haar meteen een rondje Miami laten zien, want terug was het even wat moeilijker hahaha... Maar ik wist al gauw de grote weg weer terug te vinden en we zaten weer op de goede weg, heb zelfs de tolweg ontweken! Daarna haar een toer gegeven op South Beach, langs Ocean Drive gereden en ja uiteraard even met het raampje open, zodat iedereen ons kon bewonderen. Eenmaal aangekomen bij het appartement keek Mariska wel even haar ogen uit en zei: “Welcome to Linda’s mansion!” haha.. En ja het is voor een student inderdaad niet bepaald niets. (niet dat ik mezelf meer reken als ECHTE student haha). Wie mij en Mariska kent, wij kunnen echt niet stoppen met praten!! Dan zeggen we ‘ laten we gaan slapen’ en dan is het weer 3uur verder. Dus we gingen pas slapen rond een uurtje of 3.

Vrijdag hebben we een relax dagje gemaakt, het was de bedoeling dat we gingen uitslapen, maar ik werd uiteraard wakker om 8.30 (hoezo werkritme?). Lekker uitgebreid ontbijtje met vers geperste sju en eitje koken gemaakt. Lekker op het balkon in de zon nuttigen. Daarna aan het zwembad gaan liggen, de eerste bak-uurtjes zitten er weer op. Na de tijd grote boodschappen ingeslagen en met groot, bedoel ik ook groot! De kofferbak zat afgeladen vol en zelfs op de achterbank moesten we wat boodschappen neerzetten. Maar je moet natuurlijk om meteen profiteren als je een auto hebt! ’s Avonds heb ik mijn maatje opgebeld die altijd regelt dat ik gratis naar binnenkom bij verschillende uitgaanscentra’s we hebben gekozen om naar The Mansion toe te gaan. Helaas viel het ons erg tegen, maar we hebben uiteindelijk onze knop omgeschakeld en enorm maf te gaan doen, waardoor we eigenlijk een beste leuke avond hebben gehad, we waren pas om half zeven thuis. :)

Zaterdag lekker uitgeslapen. Deze dag zouden we 2 feestjes hebben, maar ’s ochtends werd er al 1 afgezegd en binnen een uur kregen we nog een ander feestje in onze agenda. Dus onze party mood maar weer ingeschakeld. We hadden meteen onze spullen gepakt voor de ‘grote’ reis voor de dag erna, zodat we in een keer doorkunnen. Het eerste was het afscheidsfeestje van de twee Franse stagiaires van mijn werk, eentje ervan mag ik sowieso niet (dat weten jullie), maar ik vond het toch wel even netjes om ‘doei’ te zeggen tegen de andere. We hadden ook met elkaar afgesproken om maar een half uurtje te blijven en maar goed ook, want het sloeg nergens op! Mijn bazen hadden zelfs een Hawaï shirt aan en niemand zei wat tegen ons. Daarna zijn we naar Downtown gereden waar we een penthouse feest (een van de grootste gebouwen van Miami) hadden. Echter kregen we een mafkees aan de telefoon die zei dat de weg waar we opreden die straat was, dus wij dachten dat we er al waren, daar een uur rondgereden en we konden niets vinden! We werden steeds chagrijniger en bijna toen we besloten dat we toch maar naar huis gingen belde een andere jongen ons op om te vertellen dat we door moesten rijden aangezien we helemaal in de verkeerde area zaten! Nou door wie komt dat dan hé? :( Maar bleek dus, dat die straat waar we opzaten uiteenloopt op de straat waar we moesten zijn! Eenmaal het gebouw in zicht, krijgen we omleidingen want een concert in het concertgebouw is net afgelopen, we gingen overal langs, behalve het gebouw waar we moesten zijn! Half uur in de file gestaan en eindelijk waren we er. Haha, we kwamen boven, iedereen was al praktisch weg! Hoezo fashionable late? ;) Daar even genoten van een super mooi uitzicht en meteen weer door, want we gingen stappen met een paar lui. Daar eerst in een bar gezeten, omdat het niet cool is om meteen als eerste in een club aan te komen. Dus rond 1.15 gingen we dan eindelijk naar binnen (uiteraard weer als VIP). We waren alsnog de eerste, maar binnen 15minuten was het vol (wat ook eigenlijk niet anders kon, want het was een klein nauw clubje!). Wat wel enorm grappig was is dat ik daar gewoon Isabel tegenkwam (meisje van het werk waar ik veel mee omga!), dus daar ook goed mee staan dansen. Tevens moest Francesca, een vriendin van Isabel waar ik ook mee omga, danste daar (zij is danser, zo betaald ze haar opleiding, maar je moet dus wel schaarse kleding aan en alleen maar beetje sexy dansen!). We hebben een leuke avond gehad, maar om 3uur was de pret voor ons over, want we moesten nog een half uur rijden naar Ft. Lauderdale waar onze cruise schip zou vertrekken richting de Bahamas. Dus Mariska lekker half haar ogen dicht en ik die kant op rijden kwamen we eindelijk aan. Kapot uiteraard, maar wat denk je? Regen en ENORM KOUD! Dan heb je geen jas/trui mee dus ik verkleumde! Zie foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Zondag vijf uur slapend doorgebracht op rotstoeltjes van de cruiseschip. Om 5uur ’s ochtends kregen we nog een vet groot ontbijt, dus hier moesten we nogal om lachen. Daarna in slaap gevallen en om 13uur waren we op Freeport, Bahamas. Vanuit hier werden we met een taxi naar ons hotel (Radisson) gebracht op Lucaya. (dit ligt allemaal op de Grand Bahamas). En wat denk je? Nog steeds regen en koud! Belachelijk! Eenmaal aangekomen in het hotel, zijn we gewoon het bed ingekropen. We zijn heerlijk gaan slapen, met de wekker aan om 16uur, maar wat gebeurd er? We sliepen er gewoon doorheen en om 19.30 werden we dan uiteindelijk wakker en zijn we uit eten gegaan bij een van de beste restaurants daar. Daarna nog lekker kroegentochtjes gehouden met wat lokale jongens en uiteindelijk het bed in om 5uur ’s ochtends! Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Maandag hadden we de wekker erg vroeg gezet, lees 8uur (3uur slaap dus) want we wilden toch wel wat zien i.p.v. alleen maar op bed liggen! En EINDELIJK mooi weer! Dus ontbeten en op het strand gaan liggen. En ja, dit was wit strand met super blauwe zee!! :) Echt geweldig! Hele dag beetje gezont en zelfs in de middag bedacht ik me dat we wel eens op de Jetski zouden kunnen gaan! Dus dit hebben we gedaan en wat is dit GAAF! Mam/pap, mag ik ook een? ;) haha.. Rond 15uur zijn we weer naar de boot gegaan om daar weer terug te gaan naar Miami. Rond middernacht waren we thuis en zijn we meteen gaan slapen. Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Dinsdag hebben we niet veel bijzonders gedaan, beetje gelegen aan het zwembad en ’s avonds Mariska meegenomen naar South Beach om te eten bij de beste burger tent van Amerika Five Guys! :)

Woensdag zijn we naar de Everglades gegaan! Alligators bekijken en vasthouden! :) Het is ongeveer 45minuten rijden vanuit mijn huis en toen we daar ’s ochtends aankwamen kregen we de keuze om naar het echte park te gaan en daar rondlopen of via toeristen ding te gaan kijken naar Alligators, dit laatste hebben we gedaan en we zijn hier met een Airboat door het moeras gegaan. (wat voor mij alleen maar gezoem en hoofdpijn opleverde :) ) Maar hier zag je dus een aantal alligators in het water naast je. Blegh. Daarna was er een Snake show (wat ik mijn vader niet ga aandoen) en een alligator show. Hier was er ook de mogelijkheid om op de foto te gaan met een baby alligator en dit hebben we dus gedaan. Wat een schatje (stiekem heb ik hem meegenomen, haha).
Na het enge avontuur zijn we richting Coral Gables gereden, wat een super mooie wijk is van Miami. Hier staan veel grote huizen. Opzich wel typisch Amerikaans qua grote, maar qua uitstraling Spaans/Italiaans. Mariska heeft haar trouwlocatie uitgezocht! Hier zit ook The Venitian Pool en zijn hier nog even naar binnen geweest, helaas was er geen tijd meer om te gaan zwemmen, want het ging binnen een half uur dicht en moesten we $10 betalen! Maar we hebben hier wel even rondgelopen. Dit zwembad is nagebouwd op Venetië, erg schattig. Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Donderdag zijn we er heel vroeg uitgegaan om met de auto naar Key West te gaan. Dit is het zuidelijkste punt van Amerika. Deze reis duurt ongeveer 4 ½ uur heen en dan ook nog terug. Je gaat van eiland naar eiland en je gaat dus over bruggen heen die deze eilanden met elkaar verbinden, wat een super mooi uitzicht oplevert (enorm blauwe zee). Key West zelf was echt toeristen attractie, veel shopjes. Maar hier waren we ook op de avonturen toer en hebben we besloten om maar te gaan Parasailing!! :D Echt gaaf! Je gaat dan met de boot en 7 andere mensen de open zee op en dan ga je daar opstijgen aan een parachute achter de boot aan, je hangt ongeveer 15 minuten in de lucht. De jongens die onze instructeurs waren vonden het natuurlijk leuk om ons te pesten en hebben ons af en toe in het water gedompeld (als in ook echt helemaal in het water), ach we hadden toch onze bikini aan, dus wat kon ons het schelen. We hebben die dag enorm genoten (wat overigens voor de hele week geldt). ’s Avonds moesten we alleen dat hele stuk (ik dus) weer terugrijden en waren we pas rond middernacht thuis en meteen lekker onder de wol. Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Vrijdag was onze rustdag en zijn we gaan shoppen! We zijn naar Aventura Mall gegaan (waar ik al paar keer eerder was geweest) om even goed te gaan shoppen. Mariska een ik hebben wel een uur in de Tommy winkel gehangen en daar ook ingeslagen! Het is daar zo goedkoop! En ook bij Abercrombie&Fitch ben ik goed geslaagd. ’s Middags hebben we nog eventjes bij het zwembad gelegen en ’s avonds naar South Beach om daar een soepkom Mojito te drinken! Jemig wat zijn die groot (en duur bleek achteraf, maar ach je leeft maar 1 keer). We zijn nog even wezen dansen en rond een uurtje of 2 naar huis gegaan, want Mariska moest de dag erna alweer weg!! :( Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Zaterdag hebben we rustig aan gedaan, Mariska heeft lekker haar koffers weer ingepakt en ’s middags heb ik haar uitgezwaaid op het vliegveld! Wat ging die tijd snel voorbij! :(

Stage:
Gaat nog steeds prima, laatste loodjes. Scriptie bijna op het einde, met andere woorden gaat het allemaal wel goed komen! Die Franse meisjes zijn nu weg, dus het is een stuk rustiger! Gelukkig.
Mango’s:
Jep ik ben er geweest! De bekendste bar op Ocean’s Drive. Ik ben er uit persoonlijke overwegingen niet ingeweest, omdat ik daar niet graag gezien wil worden haha. Alle meiden zijn daar ‘raar’ gekleed, staan op de bar te dansen en het is gewoon ‘goedkoop’. Muziek daarentegen was wel erg leuk. Het was ladies night en Stefanie en een collega van haar hadden mij uitgenodigd. Woensdag is ladies night en dan zijn er ook striptease. Nou jakkie jakkie jakkie bah! Ieuw ieuw ieuw, geef mij de normale man maar! Haha. Ik denk dat strippers erg leuk kunnen zijn, maar dit gaat gewoon te ver! Ze ‘doen’ het praktisch met die meiden met hun kleren aan. (je kunt jezelf dus op de stoel neerzetten als je geld tussen je borsten stopt). Ik heb me keurig gedragen!! Netjes achteraan gestaan, gekeken hoe vies dit was en weer naar beneden om daar vervolgens met een jongen te praten die hier op vakantie is en rara komt uit Nederland. En nee, zoals ik zei keurig gedragen! Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Halloween:
Afgelopen zaterdag was het Halloween en dat mocht ik eindelijk een keer real live meemaken! :) Dan denk je griezelig, want Amerika zou er wel wat van maken! De hele dag zijn er dan overal horror films op de televisie, dus heb een aantal films bekeken. ’s Avonds zou ik met Stefanie met een collega van haar werk afspreken. Stefanie en ik hadden al wat accessoires gekocht en dan maakte we er zelf wel een matching outfit van. We gingen beide als poes. Ik helemaal in het zwart. En dan stap je ’s avonds de bus in, je voelt je totaal ongemakkelijk krijg je de reacties als: “woef, woef” en “I thought I saw a Pussycat, MIAUW” . Zie foto’s ...
We zijn naar Lincoln Road gegaan waar het enorm druk is. Maar het viel me enorm tegen, niet als in de drukte, maar dat niet iedereen verkleed gaat. De mensen die hier wonen die gaan juist in hun normale outfit op het terras zitten kijken hoe iedereen zichzelf belachelijk maakt ;) En de toeristen die gaan wel gek, maar de een maakt er meer werk van dan de ander. Maar eng totaal niet, ik vond het persoonlijk enorm druk en ik kon daar gewoon niet tegen! Ben dus ook niet al te lang gebleven, wel kan ik nu zeggen dat ik Halloween heb meegemaakt. Foto’s: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami
Sorry, voor de ENORM lange update.

Maris: DANKJE voor het meebrengen van het overlevingspakket! (chocoladeletter; pepernoten; mijn favoriete after 8 chocolade; favoriete Digestive koekjes; bami/macaronimix)

Ik ben over 2 maandjes alweer thuis, ik kan het gewoon niet geloven het gaat zo snel! En dan ben ik afgestudeerd! :)

Groetjes daar aan iedereen in het koude kikkerlandje! Hier is het nog steeds volop 30graden!

XXX Lin


  • 03 November 2009 - 06:40

    Marloes:

    Jémig wat een verhaal! Volgende keer schrijf je maar mooi in 2 fases hoor ;-)

    Maarrr het klinkt weer heerlijk! Heb jij geld teveel ofzo? Even met een cruiseschip naar de Bahamas en dan óók nog in het Radisson overnachten; tssssss (;-)).

    Enjoy it, want voor je het weet zijn die 2 maanden voorbij en zit je weer in het koude Zwolle!

  • 03 November 2009 - 08:37

    Sieg:

    Wooooooooeeeehaaaaaa hoe gaaf! Tof dat je zo'n fijne tijd hebt gehad :D en ja, ik heb je net een hysterische mail gestuurd (de hebberigheid sloeg toe ;))

    Hier is het stom herfstweer, dus geniet er nog ff van daar :D

  • 03 November 2009 - 13:01

    Herma:

    PFFFFFFFFFFFFF!

    anders heb je even veel-te-veel gave dingen beleefd! vet leuk meid! ach ja even lekker naar de Bahamas! als t kan , waarom niet?

    lo pases bien!

    Besos Herma


  • 04 November 2009 - 19:19

    Lysanne:

    Hey Linda,

    Leuk verhaal weer hoor! Jullie hebben echt optimaal gebruik gemaakt van de tijd dat Mariska er was!

    Succes met de laatste loodjes van je scritpie en geniet van alle feestjes en tripjes!

    liefs Lysanne

  • 04 November 2009 - 20:00

    Klazien:

    Ik ben een uurtje verder,maar heb je verhaal gelezen en foto's bekeken. Wat een leventje heb je toch. Erg leuk dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ze verder. Liefs

  • 10 November 2009 - 10:34

    Sifra:

    Heyhey!

    Ik had al een update gekregen van Maris, maar ook leuk om jouw verhalen te lezen! Lijkt me heel gaaf!!! Nog steeds jaloers ;)

    Hoe lang ben je nou bezig om bovenstaand verhaal te typen? :P

    De tijd gaat snel, dus geniet er maar van! Voor je het weet ben je weer hier...

    Have fun!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27250

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: