Miami Beach baby! :) - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Miami Beach baby! :) - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Miami Beach baby! :)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Juli 2009 | Nederland, Zwolle

Hoi allemaal,

Na mijn Dubai avontuur kreeg ik toch weer de kriebels om nog een keer naar het buitenland te vertrekken. Dit keer dan voor mijn afstuderen.

Ja jongens, jullie lezen het goed, ik ben B-I-J-N-A klaar met mijn opleiding! Heb net mijn laatste schoolbank avonturen gehad, laatste keer de stress tentamenweken gehad, ik had er 12 en heb er 11 gehaald!!! Dus mis nog maar 1 tentamen over de hele opleiding. Ben er zelf behoorlijk trots op, mag ook wel een keer gezegd worden.

Ik kreeg de keuze om in Parijs of in Amerika te gaan afstuderen. Na goed nagedacht te hebben, bleek Parijs toch wel super gaaf te zijn, maar wel om het hoekje. Uiteraard kies ik dan weer het overzeese gebied, waarom niet? Nog een kans in mijn leven die ik moet grijpen, toch?

Ik kom te werken bij Avantgarde/Epoque hotels in Miami South Beach (ja, ook nog eens het leukste gedeelte van Miami…), ik ga daar werken, maar tevens mijn afstudeerscriptie maken. Deze scriptie gaat over de impact van Sociale Media. Hoe kan een bedrijf hier goed van profiteren en hier zijn winst mee behalen? Dit ga ik onderzoeken. Alles is goedgekeurd door mijn opleiding, mijn papieren zijn in orde en mijn stagebegeleider is aan me toegewezen. Alhoewel dit allemaal super klinkt zit er natuurlijak weer een kink in de kabel, namelijk: mijn stagebegeleider laat niets van zich horen! Handig!

Maar ik ga natuurlijk niet negatief doen etc., waar ik overigens wel erg goed in ben. Ik heb nu alles geregeld, mijn visum helemaal op en top klaar. Dit is trouwens een gedoe van hier tot en met Tokyo, al met al ben ik er 3maanden mee bezig geweest, ga je naar Amsterdam toe om je visum op te halen, wordt je door allerlei detectiepoortjes gehaald, schijn je een afspraak te hebben gemaakt wat je €15,- kost via de telefoon, heb je helemaal geen afspraak! Blijkt het gewoon het oude postkantoorsysteem te zijn, je krijgt een nummertje! Dus na 3 uur heerlijk gewacht te hebben, want toen ik binnenkwam was nummertje 41 aan de beurt en ik was nummer 72, schijnt alles goed te zijn, moet je nog een keer in de rij staan om vervolgens een interview te krijgen met een Amerikaan die erg aardig doorgaat vragen wat je nu precies gaat doen in hun land.

Appartement? Ja uiteraard moest ik ook op zoek gaan naar een onderkomen. Na een leuke makelaar ingeschakeld te hebben zijn er veel huizen op mijn pad geweest, maar keer op keer was dit ‘m toch nog niet helemaal. En toen kwam de dag dat ze me opbelde en zei dat ze een AWESOME huis had gevonden voor me. Dus zij foto’s opsturen, ik kom mijn ogen niet geloven! Is dit een grap? Dus ik haar bellen en vragen of dit wel reëel was, ja dit was het dus wel. Zij is gaan kijken en ze vertelde me dat dit allemaal klopt en alles wat ik zocht zit er bij in (nog meer eigenlijk). Het ligt aan Miami Beach, net iets boven South Beach op klein eilandje. Het is een groot appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers en alles inclusief gas/water/elektriciteit en internet. Het complex heeft een zwembad, fitnessarea en was/droogvoorzieningen. Ik kijk uit op het water!! Voordat ik jullie nog meer verveel met mijn nieuwe aanschaf, zou ik zeggen, kijk maar naar de foto’s op deze pagina!

Nog een kleine 13dagen te gaan voordat ik wegga, ik vertrek 2 augustus om 13.40 uit Düsseldorf en land om 18uur aan in Miami. Ik kom op 16 januari 2010 weer terug naar Nederland. Ik begin bij het bedrijf op vrijdag 7 augustus en ik ben klaar met mijn stage op 11 december!

Dus mensen, als jullie nog leuke marketing banen tegenkomen, voel je geroepen om het mij te laten weten! Met andere woorden ik ben dus in Februari klaar met mijn studie!!! (papa blij haha)

Ik houd jullie op de hoogte!!
XXX Lin

PS: degene die zich afvragen hoe Summer School was: I totally nailed it!! Ben benoemd tot de beste student :D


  • 20 Juli 2009 - 14:52

    Marloes:

    Mazzelpikkie! Echt niet normaal dat appartement, kom ik aan met m'n kamertje van 9m2... Toch jammer dat je niet naar Parijs gaat hoor, was wel gezellig geweest!

  • 20 Juli 2009 - 17:42

    Klazien:

    Hey,

    Allereerst, helemaal top dat je bijna klaar bent met je opleiding (had ik al van je zus gehoord). Leuk dat je weer een reisverslag bij gaat houden, ben benieuwd....
    Dat appartement ziet er echt super-de-luxe uit en dan twee badkamers (eentje voor overdag en eentje voor 's avonds????). Wat je hoeft dit appartement toch niet te delen? Succes met inpakken en het regelen van de laatste dingen en een hele goede reis alvast.

    Lifes

  • 20 Juli 2009 - 18:42

    Wilco N:

    Ey!! Dat heb je even goed geregeld! Veel succes en met name veel plezier in Miami!

    Party in the city where the heat is on.
    All night on the beach til the break of dawn
    Welcome to miami (bienvenido a miami)
    Bouncin' in the club where the heat is on
    All night on the beach til the break of dawn.
    I'm going to miami, welcome to miami

    ;)

  • 21 Juli 2009 - 04:59

    Marleen:

    Leuk!! Ziet er goed uit allemaal. Heel succes en HAVE FUN!

  • 21 Juli 2009 - 05:40

    Pa:

    goed gedaan

  • 22 Juli 2009 - 20:38

    Katka:

    Hey Lin!
    Wat ziet het er super gaaf uit!! En wat goed van je met de summer school :)
    Alvast een goede reis gewenst en heel veel plezier en succes met afstuderen in Miami!
    Groetjes :)

  • 25 Juli 2009 - 17:15

    Jorien:

    Heej Linda,

    Toch maar even gekeken op je waarbenjij.nu waar je op dit moment heen vliegt, maar het ziet er echt super uit!! Heel veel plezier, maar dat gaat daar vast helemaal goed komen en ook succes met het schrijven van je eindscriptie!!

    Groetjes, Jorien

  • 28 Juli 2009 - 12:14

    Sven Van M.:

    Heej Avonturier!

    Geweldig zeg, weer een fantastisch avontuur voor de boeg!
    Heel veel plezier en succes in the States! Geniet er van!

    Greets,
    Sven

  • 28 Juli 2009 - 21:50

    Sifra:

    Hey meis!

    Klinkt helemaal super!!! Je bent helemaal goed bezig (unlike some others...)

    Heel veel plezier daar en hou me op de hoogte!

    Kus Sifra

  • 30 Juli 2009 - 14:07

    Redzjiena:

    Hey USA Girl !!

    Heel veel plezier daar ! Have a good time ! EN bovenal good look with your "Social Media" graduate assignment !

    Aight ik hoor 't allemaal wel !

    X Red

  • 30 Juli 2009 - 14:10

    Redzjiena:

    Redzjiena
    7 Minuten geleden
    Hey USA Girl !!

    Heel veel plezier daar ! Have a good time ! EN bovenal good luck with your "Social Media" graduate assignment !

    Aight ik hoor 't allemaal wel !

    X Red

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 27287

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: