Bahamas here I come! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Bahamas here I come! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Bahamas here I come!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2009 | Verenigde Staten, Miami

Ja, jullie lezen het goed, Linda gaat naar de Bahamas!!! :D De dag dat het zover is wordt op mijn moeder haar verjaardag de 18e van oktober! Maris is hier dan en we hebben besloten dat we beide wel wat extra’s hadden verdiend namelijk naar de Bahamas gaan! Witte stranden, blauwe zee, het Caribische gevoel! :D

Bay Side:
Speciaal voor papa heb ik dan eindelijk het Hard Rock café gezien! Papa is hier een aantal keren geweest en hij vertelde mij dat hij een keer met een collega van hem met de boot naar Hard Rock café is gegaan om daar een biertje te drinken en eten te nuttigen. Toen het duidelijk werd dat ik naar Miami ging begon hij ELKE keer dag ik hem zag (geeft niet hoor pap, vond ik erg leuk dat je zo enthousiast was) over Hard Rock café. Doordat ik dus zoveel verhalen heb gehoord wou ik er ook heen en vandaag (zondag) was dan de dag aangebroken, we gingen naar Bay Side! Dit ligt in Downtown Miami, we moeten dan ongeveer 45 minuten met de bus (die echt overal stopt, vre-se-lijk). Maar deze kant van Miami is niet bepaald veilig, vooral niet ’s avonds, maar dit is niet een gedeelte waar je alleen wilt zijn ’s avonds of wilt lopen. Leuke ervan, wij zitten in de bus, moesten we stoppen, want weliswaar 3 politieauto’s (lees 5 politiemannen) stonden daar met hun pistool gericht op 1 persoon die ze wilden arresteren. Nou mensen in de bus gingen express al weg van de ramen en zelf een paar begonnen beetje onrustig te worden. Nou nuchterige ik die ik dan ook ben, ik zei dat het waarschijnlijk om niets ging. Klopt ook, want de politie hier trekken heel snel hun wapens als ze iemand zien die ze moeten arresteren, zelfs komt daar veel geweld bij kijken. Maar goed het was een leuk begin, want mijn huisgenoot sms’te meteen haar vriend, die dus onnodig onrustig was in Polen ;) Maar aangekomen bij Bayside, het was erg leuk! Gezellig klein winkelcentrumpje, in het midden een plein waar een live-band salsa muziek draait en dan gaan alle locals hier dansen (erg leuk al die oudere latino’s en big mama’s ;) ) Ik heb zelfs een super leuke jurk gekocht. Je kunt hier leuk zitten aan de baai van Miami en je ziet de Port goed. Ook kun je hier de boot toers nemen die je dan alle luxe huizen laat zien van de beroemdheden en zo kun je een goede impressie krijgen van Miami. Ook de skyline zou je hier goed moeten zien. We hebben dit nog niet gedaan, want het kost $25 voor anderhalf uur en het was niet zo zonnig meer :( Ja soms regent hier nogal! (regenseizoen). Ook kun je hier op de foto met een baby alligator (blegh wat zijn die raar, MAAR ik ga dat nog wel doen, sowieso in Everglades!), een slang (IEUW) en een papegaai, je hebt hier dus veel toeristenwinkeltjes. Hier staat ook een boom die meer dan 100 jaar oud is en erg speciaal is voor Miami (waarom weet ik nog niet, dat ga ik nog even opzoeken in mijn reisgidsje). Zie foto’s van Bayside ophttp://picasaweb.google.nl/Lin.in.Miami

Auto:
Ik heb gezorgd dat ik vanaf midden oktober tot en met het eind (midden januari) een auto heb!! Het is erg onhandig allemaal het openbaar vervoer hier, niet voor niets dat Nederland nummer 1 is met het vervoer, want zoals wat wij hebben in Nederland hebben we dus niet hier in Amerika. En het is niet allemaal even dichtbij, dus het is handiger dat ik een auto huur zodat ik Florida en omgeving goed kan ontdekken. En je leeft maar één keer! En aangezien ik samen met Maris een auto zou huren in die periode en als papa en mama komen ook en het is dan aanzienlijk goedkoper om een auto te huren voor de gehele periode. :P Prima dus! (H)

Stage:
Dit gaat nog steeds prima, deze week had ik een stomme opdracht die ik moest maken van mijn stagebegeleider hier, nou prima, maar het was een saaie en vervelende opdracht. Maar aangezien ik het niet erg vind om ook mijn beste kanten te laten zien ben ik zonder zeuren het gaan maken en had ik het vrijdag af! En met scriptie gaat ook alles prima, heb veel ingelezen en weet nu precies hoe en wat ik wil doen, dus ga vanaf komende week beginnen.

Feest:
Afgelopen vrijdag 11 september had ik ’s avonds een feest van Coralie (meisje van het werk). Zij was woensdags jarig geweest en had ons en een aantal vrienden van haar uitgenodigd om bij haar te komen dineren en dan ’s avonds uit te gaan. Ik was na het werk alleen naar huis gegaan, mijn huisgenootje was met Coralie al naar haar huis gegaan zodat zij kon meehelpen met het koken. Met andere woorden echt even lekker om het huis voor jezelf te hebben! Om 20.30 haalde mijn stagebegeleider me op in zijn Audi TT en gingen we samen naar Coralie haar appartement. Daar aangekomen waren we de eerste haha. :) Ze kennen hier ook echt het woord ‘punctualiteit’ niet!! Allemaal mañana mentaliteit. Even later kwam Isabel, ook iemand van het werk. En daarna kwamen nog aantal mensen, fransen en Spanjaarden, dus met andere woorden ik hoorde alle talen, maar de switch knop kon ik even niet omschakelen om alles te kunnen volgen (kom op give me a break! Haha) Dat is overigens erg lastig om in het Engels na te denken en dan het Franse en Spaanse gedeelte vanuit Engels te doen, aangezien ik het Nederlands-Spaans en Nederlans-Frans heb geleerd!! Maar goed! Ik heb overheerlijk gegeten en aantal drankjes genuttigd en veel foto’s gemaakt (zie weer mijn website http://picasaweb.google.nl/Lin.in.Miami ) Daarna zijn we wezen stappen in Mansion. Hier had Isabel geregeld dat we gratis naar binnen konden. Ik had namelijk niet veel zin om voor 9 man te gaan regelen dat we VIP konden zijn, want dit vind ik niet echt bepaald aardig. Coralie had namelijk doordat ik dus nu hier altijd VIP binnenkom gevraagd of ik dat kon regelen voor haar, zodat de hele avond HAAR niets ging kosten. Ja daaag!! Ze is hier zelf een jaar en als je dat zelf niet kunt regelen dan niet, maar je gaat niet teren op mijn vrienden! Wij daar binnen in Mansion kom ik daar dus mijn VIP kerel tegen :) Hij helemaal verbaasd dat ik hem niet had gebeld, maar toen ging hij toch even wat voor me regelen. 15 minuten later: eigen tafel in de VIP sectie vooraan!! :) Woehoeeh!! En IK kreeg dus alle drank gratis van hem en de rest moest zelf maar zorgen voor drank en af en toe gaf hij ze ook een glas. Haha het voelt zo goed om VIP te zijn, nu wil ik niet meer in de rij staan bij het paard!! ;) Ik EIS gewoon dat ik naar binnen mag! Hahahaha.. Maar al met al een leuke avond gehad, Isabel en ik zijn beide de enige vrijgezellen dus we hadden erg veel lol met andere jongens en meiden. Geweldige avond! Ik kan gewoon niet uit dat als je een vriend hebt en je hem achterlaat in je thuisland dat je dan geen pret kunt hebben, althans ze dansen wel, maar zelfs kijken naar jongens is al té ver gaan!!

Geregel, geregel:
Deze week veel geregel gehad met mijn makelaar en huisbaas. Schijnt dat het iets anders was dan dat ik dacht, maar goed het is nu allemaal geregeld, maar elke dag zat ik aan de telefoon en mailtjes sturen om alles op orde te krijgen!
Tevens moet ik, als ik wil reizen buiten Amerika, dit aangeven aan mijn sponsor CIEE en dit moet ik dan laten goedkeuren en krijg ik een brief van ‘goed gedrag’, maar dit betekend dus wel dat je dit allemaal moet regelen via postkantoor, voor gefrankeerde enveloppen etc. Sjonge. Maar het is in ieder geval nu verstuurd! Dus krijg dit nu binnen 2 à 3 weken binnen. En dan mag ik twee maanden reizen buiten Amerika : )
En moet ook weer achter mijn Social Security aan, want die is nog niet binnen, dus moet ik maandag er maar achteraan bellen en anders er weer heen…

En nog een leuke mededeling, naast Maris en mijn ouders komt Denise ook langs! Zij heeft gisteren geboekt en komt mij hier vergezellen met oud & nieuw!! :D

Nou mensen, ik hou jullie snel op de hoogte!!

Kijk dus voor foto’s op http://picasaweb.google.nl/Lin.in.Miami

X Lin!!




  • 14 September 2009 - 08:22

    Marloes:

    'Niet meer in de rij staan voor het Paard' -> tssss, je krijgt het nou toch niet te hoog in je bol hè ;-)

    De Bahamas klinkt niet echt verkeerd, oftewel suuuper gaaf!

    Als het openbaar vervoer daar hetzelfde is als op Curacao is een auto inderdaad wel zo handig! Ik mis dat ding nog steeds (A)

    Geniet ervan met al dat gereis van je!

  • 14 September 2009 - 09:25

    Herma:

    Ik dacht dat mijn uitstapje naar het strand in het Noorden van Spanje al leuk was , maar de BAHAMAS! WOOOW!

    en lekker je eigen auto!

    lekker genieten!

    xxx

  • 14 September 2009 - 17:47

    Sabine:

    Je hebt het nog helemaal naar je zin dus! Fijn dat te lezen;)

  • 14 September 2009 - 20:03

    Klazien:

    Je hebt dus goed voor elkaar zeg, maar dat is je van harte gegund natuurlijk!! Ik heb net je zus en zwager op bezoek gehad.

    Liefs

  • 17 September 2009 - 07:21

    Sifra:

    Hey girl!

    je geniet wel van het goede leven daar begrijp ik! doen! zoang het kan moet je dat doen!

    leuk dat maris langskomt. en bahama's: me jealous!!!!!

    X Sifra

  • 18 September 2009 - 10:11

    Frouk:

    Ik heb al-tijd al geweten dat ik niet geboren ben om in Nederland te wonen. Die kou, die feestjes die om half 9 beginnen en dat je er dan ook echt om half 9 moet zijn ;).
    Plezier op de Bahama's!

  • 27 September 2009 - 16:17

    Stefanie:

    Hi Jolinda,

    Ik was me wat aan het inlezen in reisverslagen op waarbenjij.nu, toen ik op die van jou stuitte. Zelf vertrek ik in de week van 6 oktober naar Miami, ook om af te studeren. Nu zag ik dat jij echt een ontzettend mooi appartement hebt en ik vroeg me dus ook af hoe jij dit hebt geregeld? Is het mogelijk dat ik je hier wat vragen over stel per mail? Je kunt me emailen op stefanie21_08_1986@hotmail.com

    Groetjes!

  • 30 September 2009 - 15:07

    Kirsten:

    Wooowie..! Je doet maar weer hè!! ;) Dubai, Miami, dat kikkerlandje kan je vast niet meer behagen nu..! Maare, GENIET er lekker van!!! Liefs

  • 03 Oktober 2009 - 17:32

    Herm!:

    Meid hoe is het met je en op de stage? en de feesten daar? nog steeds lekker aan het genieten?

    tot snel!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27285

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: