Living the American Dream!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Living the American Dream!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Living the American Dream!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hola/Hi/Bonjour/Hallo (ja die talen moet ik hier gebruiken!! ALLEMAAL)

Ik ben safe en sound aangekomen in Miami zondag om 18uur (lokale tijd, dus bij jullie om 0.00uur). Ik zal eens even een update geven over wat ik deze week heb beleefd (aangezien Frouk+Martine er ook al naar vroegen zal ik het nu echt doen ;) )

Vlucht:
Papa en mama hebben me vanuit Enschede naar Düsseldorf gebracht, zodat ik daar op het vliegtuig kon stappen naar mijn nieuwe bestemming Miami. Het inchecken ging erg makkelijk, aangezien mijn visum al goedgekeurd was, moest ik mijn DS2019 formulier laten zien en toen de koffers op de band gezet en klaar is kees. Ik mocht gelukkig 2 koffers meenemen van elke 23kilo, waar ik dus bij de ene wel op zat en bij de andere lang niet (moet hier natuurlijk wel inkopen doen!). Na een lekker kopje warme chocolademelk en gebak heb ik mijn ouders en Tosca ‘doei’ gezegd en ben ik door de douane gegaan. Mijn vlucht zou om 13.40 vertrekken, maar vanwege een vertraging vertrokken we om 14.15. Eenmaal in het vliegtuig zat ik in het middenpad, and believe me dat is niet leuk!! Ik wist mijn god niet hoe ik moest zitten, waar ik mijn benen moest plaatsen en tot overmaat van ramp ging mijn voorpassagier de stoelleuning naar achteren zetten, waardoor ik geen enkele mogelijkheid meer had om ‘normaal’ te zitten. De vlucht verder ging wel goed, hoewel ze dus via een paar mini schermpjes een aantal films lieten zien die ik allang had gezien en mijn batterij van mijn mp3 speler al op was, is het toch allemaal goed gekomen en na een reis van 9 ½ uur was ik eindelijk beland in mijn nieuwe woonplaats.
Er gaan veel verhalen in de ronde over hoe erg het wel niet is bij de douane in Amerika, laat staan die in Miami. Nou niets van gemerkt, blijkbaar heb je gewoon een visum nodig om zonder gezeur door de douane heen te komen. Want er stond een enorme rij voor de ‘vakantiegangers’ en niemand in rij waar ik moest zijn, dus ik was de 1e. Daar kreeg ik weer een stempel in mijn paspoort (staat al bijna vol :) ) moest ik mijn vingerafdrukken weer deponeren en toen mocht ik door naar de volgende hal, de bagage ophalen. Die had ik binnen 10 minuten. Ik weet het niet, maar waarschijnlijk was dit een goedmakertje voor de verschrikkelijke heenreis van Dubai vorig jaar! Mijn bagage had ik op een karretje gezet en ik dacht dat ik nog wel door een detectiepoortje heen moest, maar nee dus. Ik was al bij de arrival hal en daar zag ik mijn kennis Leilani staan. Ik heb haar leren kennen tijdens de Summer School van Frankrijk/Duitsland/Engeland, een maand geleden, en zij had aangeboden om me op te halen vanaf het vliegveld. Prima dus! Haar man was er ook bij en zij hebben me netjes naar mijn nieuwe appartement gereden.

Appartement:
Eenmaal aangekomen bij mijn complex was mijn makelaar er nog niet, maar na een telefoontje plegen was ze er binnen 10minuten. Daar gaf ze me de sleutel en heeft ze mij naar mijn appartement gebracht. Het gebouw wordt gerenoveerd en dat wil zeggen dat mijn gang (vanuit de lift tot aan mijn deur) niet voorzien is van vloerbedekking, dus je loopt op beton, ik schrok even want je denkt dan ‘waar ben ik in beland’, maar toen de voordeur openging kwamen er allemaal blinkjes tevoorschijn (je kent het wel, wat je ook in films ziet, iets wat glimmend en sprankelend een sprookje lijkt)… WAUW!!! Het is nog mooier dan wat ik zelf had verwacht! Gave Amerikaanse koelkast (uiteraard met ijsklontjes maker haha, was vet eng de eerste keer om dat te doen), super slaapkamer met een kingsize bed, groot plasma scherm en een eigen badkamer. De 2e slaapkamer is ook prima (daar komt mijn huisgenootje Emilia in) en die heeft ook een eigen badkamer. En dan de woonkamer is voorzien van veel luxe glazen beelden, erg art-deco/modern achtig. En dan het balkon is 8meter lang en het uitzicht: AMAZING!! I’m living the American Dream! (check foto’s http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami ) Ik heb ook draadloos internet, dus zoals nu zit ik heerlijk buiten te werken op mijn laptop.
Tegenover mij en schuin naast me zijn 2 privé eilanden. Ik kijk uit op het oude huis van Cher en zij heeft dit verkocht aan Bobby Brown!
Ik heb de 4 dagen dat ik vrij was elke dat een uur aan het zwembad gelegen en ik word met de dag bruiner! EINDELIJK!

South Beach:
Na het bezichtigen van mijn huis en om door mijn jetlag heen te komen hebben Leilani en Andy (haar man) mij meegenomen naar South Beach om daar even bij een restaurantje te gaan eten. Hoewel ik mijn camera vergeten was, krijgen jullie nog wel de foto’s te zien, want ik woon er vlakbij. Maar jemig wat een drukte. Er staat gewoon elke dag een file, omdat de Amerikanen graag willen laten zien hoe rijk ze zijn rijden ze langs de boulevard stapvoets, met raampje open. En muziek galmt overal, je ziet ook een aantal striptenten (jaja, met een groot scherm voor het gebouw zodat de mensen op het strand het zelfs nog kunnen zien). Maar het rare ervan is nog dat je de restaurants hebt, daar kun je dan zitten buiten op de veranda of buiten op de stoep. Ja stoep!! Met andere woorden, er zit een looppad tussen waar de toeristen en iedereen langslopen en jij zit daar te eten… Erg raar! Maar je krijgt gewoon als je een cocktail besteld (land der cocktails is dit trouwens, vanwege Cuba etc.) een soepkan!! Wat wij in Nederland een cocktail noemen, nou dat is hier 5glazen van die cocktail in 1 glas(soepkom) gestopt en dit voor $10. (volgens mij ben je dan echt snel dronken, dus uitgaan wordt goedkoop hier haha).

Beach:
Het strand is hier 5 straten vandaan. Wandelbaar dus! En het is wit zand en een blauwe zee! :)

Huisgenootje:
Mijn huisgenootje kwam donderdagavond aan, zij heet Emilia (25jaar, komt uit Polen) en zij gaat ook voor Epoque werken. Ik verhuur mijn 2e slaapkamer aan haar, voor mij wel handig, want extra bron van inkomen en gezellig om samen met iemand Miami te kunnen ontdekken. Ze is heel aardig, vrijdag toen ik moest werken heeft zij gezorgd dat er ’s avonds eten op tafel stond met een glaasje wijn, dus dat was erg handig! En nu in het weekend gaan we veel dingen ontdekken, we gaan zaterdag naar het strand en beetje zonnen en dan ’s avonds waarschijnlijk stappen.

Stage:
Vrijdag was mijn eerste stagedag. Had een taxi gebeld die bij naar 12th street zou brengen (waar dus het bedrijf zit). Hij kwam gelukkig precies op tijd, wat je niet vaak kan zeggen van een taxi, en binnen 15 minuten was ik op het punt van bestemming, alleen dacht ik dat het nummer 213 was, dus wij zoeken en zoeken, maar bleek het 231 te zijn (ja kun je lang zoeken!) Maar uiteindelijk gevonden en ik was er dus al om 8.30! Ik hoefde pas om 9uur te beginnen, uiteraard ijverig, maar je wilt niet te laat komen op je 1e stagedag. Dus ik strak in mijn witte pak gebeld of er al iemand was en ja hoor er waren al twee mensen, dus die deden open. Je kunt merken dat ze gaan verhuizen, overal staan verhuisdozen etc., maar dat is niet erg, ze gaan verhuizen naar Wynwood (niet meer op South Beach), maar dat wordt een veel groter kantoor. Ik heb een computer gekregen met nu nog een klein bureautje, maar die wordt groter over een week, want dan gaat een andere stagiaire weg en kan ik op zijn plaats zitten. Ze heeft me de handleiding boek gegeven van de training die ik eerst krijg, dit is van de afdeling reserveringen, zodat als ik de telefoon opneem ik ook daadwerkelijk weet wat ik moet doen. (easy dus) En daarna krijg ik een marketing training van mijn stagebegeleider. Hij kwam om 9uur aanzetten en vond het goed van mij dat ik er al eerder was, net als de hoofdbaas! Dus heb een goede entree gemaakt. (alhoewel ik me dood zweette in mijn pak maar goed). Aangezien Emilia volgende week dinsdag pas begint heeft mijn stagebegeleider zoiets van dat ik dan ook maar dan met de training moet beginnen, zodat hij en de andere begeleider het verhaal niet twee keer hoeven uit te leggen, dus met andere woorden hoef ik pas dinsdag weer te komen! Heb dus een lang weekend! Heb daarentegen wel gewerkt hoor, ben bezig geweest om het bedrijf te ontdekken hoe ze alles regelen met hun klanten en waar ze alles bewaren. Tevens ook al beetje research gedaan over het onderwerp Social Media voor mijn scriptie.
Wat Avantgarde & Epoque Hotels nu precies is? Het is een hotel marketing bedrijf, dat wil zeggen dat ze 350 hotels (4/5 sterren boutique’s en super luxe hotels) in hun bestand hebben, waarvoor hun de marketing doen. Via hun gaan de reserveringen, de advertenties, etc. Je krijgt dus ook veel klanten aan de telefoon die een hotel willen boeken in bijvoorbeeld het Caribische gebied, van die en die periode en dan moeten wij checken of het nog beschikbaar is en zoja, hoeveel het dan in totaal gaat kosten. (ja, je kunt het ook gewoon zelf via de website doen http://www.epoquehotels.com/ maar toch zijn er veel mensen die nog steeds via de telefoon een hotel reserveren). Het hoofdkantoor is waar ik zit in Miami en daarnaast hebben ze nog sales kantoren in Italië, Frankijk en Engeland.
Er werken ongeveer 15 mensen, waarvan ik er nu 9 heb ontmoet, ze zijn allemaal erg aardig. Er werken op dit moment 4 stagiaires (zonder mij en Emilia) die gedurende periode ook allemaal weer weggaan. Dus ik blijf op het einde alleen over :( (komen vast wel meer aanwaaien). Er gaat volgende week een jongen uit China weg en daardoor hebben ze besloten om met wat mensen naar Walt Disney te gaan en ik ben nu ook uitgenodigd!!! Dus als het even mee zit, zit ik volgende week in Walt Disney!

Overige:
- Er wordt hier mucho mucho espagñol gepraat! In de supermarkten en op straat wordt je in het Spaans aangesproken. Veel mensen uit dit complex zijn Frans, met andere woorden ik ben druk met alle talen bezig!
- Ik ben donderdag voorgesteld aan een half Fransman half Nederlander. Hij woont hier samen met zijn vrouw (die uit Tsjechië komt) en zij hebben 3 jaar in Dubai gewoond. Wat een toeval he? :) We hebben even in het Nederlands gepraat en meteen nummers uitgewisseld. Ik ga binnenkort even met hun uit eten.
- versiertruck nummer 1: “Your looking lovely as you do every day!” :) Van iemand uit het gebouw
- het schijnt dat hier veel dolfijnen zwemmen en je ze vaak kunt zien (op het water waar ik dus op uitkijk)
- Er zijn enorm veel pelikanen hier en het schijnt dat hier een familie leguaan is die hier veel komen zonnen op het dek waar de boten zich vestigen, spannend!!
- Ik heb de huizen waar de films ‘There’s something about Marry’ en ‘Marley and me’ zijn opgenomen gezien, ze zijn hier vlakbij. Er wordt hier vaak gefilmd. Ook de brug waar in de film ‘The fast and the furious’ is opgenomen, waar dan een speedcar vanaf rijdt ben ik overheen gereden. Ook CSI Miami wordt hier dus echt opgenomen, dus zus misschien wel een kans dat ik erin voorkom!
- NEE nog geen beroemdheden gespot, maar dat komt nog wel! :) I’m sure!
- De kans is erg groot dat ik naar de BAHAMA’S ga!! Het is maar een uurtje met de boot en kunt echt vanuit hier erg goedkoop daar heen!! :)(yeah, yeah, uhuh, yeah)

Foto’s:
Ik heb ook weer een Picassa-account aangemaakt voor mijn foto’s. Dus kijk op: http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami om alle foto’s en filmpjes te bewonderen!

Maris komt me opzoeken in de herfstvakantie (voor jullie dus, want ik heb geen vakantie)! Ticket en al is al geboekt! En pap en mam komen midden december langs en dan vieren we hier samen kerst! Ticket is ook al geboekt!! :) HEB ER ZIN IN!!

Sorry voor dit lange bericht, hebben jullie ook weer wat te doen! ;)
Ik post snel weer een nieuw bericht en hou de foto site in de gaten, want daar post ik alles op!

Kisses and huges ,
Lin!

  • 08 Augustus 2009 - 06:35

    Klazien:

    Hey,

    Wow wat een appartement zeg.... Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je eerste indrukken positief zijn. Succes met de trainingen volgende week.

    Groetjes

  • 08 Augustus 2009 - 08:07

    Xxxnek!taxxx:

    heeey l!n

    wow amazing!
    damn gorgeous house!
    en bevalt t allemaal zekerssss ;)
    hihi als je de mooiste vrouw op aarde tegen komt, you know what I would like :D hihi :D
    hope to talk soon!
    geniet ervan byebye

    (K)
    xxxnek!taxxx

  • 08 Augustus 2009 - 08:42

    Marloes:

    Klinkt super goed allemaal zeg, hoe krijg je het voor elkaar!

    Geniet van je lange weekend, ik ga even je foto's checken :)

  • 08 Augustus 2009 - 10:41

    Sieg:

    Hoezo sorry? ;) nu heb ik me echt een goed beeld bij hoe het gaat daar! Volgens mij ga je een toptijd tegemoet daar...

    Liefs!

  • 08 Augustus 2009 - 13:45

    Christina:

    Lindaaaaa! Zo leuk dit allemaal! Pff echt gaaf meid, ben erg blij dat je het naar je zin hebt en dat alles goed geregeld is. Mensen leren kennen doe je goed, connecties zijn namelijk erg belangrijk, maar dat wist je al ;)
    80% dat ik met de meiden ook naar Miami komen voor 10-11 dagen, we zijn opzoek naar een goed hotel daar. Heb jij misschien nog tips? ( ik bedoel lokatie, uitgaans gelegenheden enzo)
    Schat, nog een vraagje, voor 10 dagen hebben we toch geen visum nodig?
    Ik hoop je snel te spreken en te zien natuurlijk. Wens je echt veel plezier en successsss daar! Kusjes en groetjes uit Den Haag

  • 08 Augustus 2009 - 19:55

    Frouk:

    Namens mijn moeder en mij wil ik graag ons medeleven betonen. Een half jaar in dat kille, nare appartement. Saai uitzicht, ranzige badkamer, bah. Vreselijk. Sterkte... ;)

  • 12 Augustus 2009 - 03:49

    Marleen:

    Tjonge! Klinkt goeoeoeoed!!
    Geniet ervan.

  • 18 Augustus 2009 - 10:05

    Sifra:

    Hey Lin!

    Jaloers hier!!!

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat alles zo goed is gegaan met de vlucht enzo. Je komt in februari terug denk ik? Dan vertrek ik als het goed is naar Frankrijk om daar stage te lopen, dus dan lopen we elkaar mis ben ik bang.

    Hou me iig op de hoogte van je avonturen in het Sunny Miami!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 27286

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: