Miami and Hollywood - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Miami and Hollywood - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Miami and Hollywood

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hoi allemaal,

Ik leef nog steeds, het gaat allemaal prima. Ben de boel een beetje aan het ontdekken en alles mijn eigen aan het maken.

Ik zal jullie even een update geven van de afgelopen weken:

Stage:
Gaat allemaal goed. In het begin vond ik het wel een beetje saai, want je krijgt af en toe taken die nergens op slaan. Maar aan de andere kant zo leer je het bedrijf ook kennen. Ik ben begonnen met mijn ‘training’ reserveringen. Dit houdt dus niets anders in dan de telefoon opnemen en de klanten helpen. Dit is uiteraard niet mijn taak voor mijn stage! Dit is puur om het bedrijf en de hotels die wij representeren te leren kennen. En als het enorm druk is (wat niet veel voorkomt ;) ) dan kan ik ook de telefoon opnemen. Alleen je krijgt de stomste vragen naar je hoofd geslingerd: “Weet u ook wanneer het orkaan seizoen is in het Dominicaanse Republiek?” haha.. :D Daarnaast ben ik ook bezig met HTML training, zodat ik de website af en toe kan aanpassen. Ik krijg ook nog een marketing/sales/pr-training. Zo leer je het bedrijf goed kennen. Ben ook al erg ver met mijn afstudeerwerkplan, deze moet ik over een weekje inleveren. Hopelijk wordt deze goedgekeurd, zodat ik dan kan beginnen aan mijn scriptie. Mijn collegae zijn erg aardig en we liggen vaak dubbel met ons allen. Het is alleen wel apart dat ze Engels en Spaans door elkaar gebruiken en dat je niet weet of je nu Engels antwoord of een Spaans antwoord krijgt. Het bedrijf gaat binnenkort verhuizen, maar dat wordt constant uitgesteld, dat wordt een groter gebouw, maar wel in Wynwood vlakbij Downtown (zie foto’s van mijn werkplek http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami )

Concert:
Jullie hebben het leuke Lowlands festival, maar ik heb het Summer festival! Emilia en ik hebben kaartjes gekocht voor het concert dat eigenlijk vandaag gehouden wordt (zaterdag 22 aug., maar het gaat niet door omdat ze slecht weer voorspelde, dus ze hebben het verschoven, data nog niet bekend). Maar dit concert wordt gegeven door niemand minder dan: ‘Akon, Flo-Rida, Ne-Yo, T-Pain”.!!!!! :D :) Echt ZO vet. Dus ben erg benieuwd wanneer het nu gehouden wordt. Over ander halve week komt Britney Spears hier met haar nieuwe toer, als het goed is gaan wij hier ook heen, want toch even leuk om te zien lijkt me. Tickets zijn hier vrij goedkoop, uiteraard kun je dure tickets krijgen, maar $27.50 voor Britney of $35 voor Summer Festival vind ik niet veel. (zit je weliswaar beetje boven, maar dat maakt niet uit).

Aventura Mall:
Afgelopen zondag zijn we wezen shoppen in Aventura Mall. Dit ligt ongeveer een half uurtje met de bus van ons huis vandaan. De bussen zijn hier $2 per rit en helemaal niet smerig of erg wat de meeste mensen vertellen (laat staan dat de meeste mensen van hier nog nooit met een bus zijn gegaan, omdat ze allemaal een auto onder hun kont hebben). Tijdens deze rit rij je helemaal langs Sunny Isles, North Beach het is daar echt super mooi! Veel parken (dus groen), enorm mooi met een super uitzicht op de oceaan. Grote aparte appartementen complexen (zoals het gebouw van Donald Trump). Ik voelde me weer helemaal thuis met al die mooie gebouwen. Ook als je over de bruggen heen gaat, kun je goed zien dat Miami Beach verdeeld is met diverse eilanden. Aangekomen bij Aventura Mall denk je dat het enorm groot is, hoewel dit wel echt groot is, maar ik ben Dubai gewend dus dan verwacht je een hoog gebouw, maar dat was dit niet. Het is wel 2 ½ verdiepingen, maar dat is voornamelijk onder de grond. Je hebt daar veel winkels zoals Tommy, Abercombie&Fitch, Ralph Lauren, Victoria Secret etc. En 1 polo van Tommy kost gewoon $35!! Dus ik denk dat het wel inslaan wordt voor mijn zus en zwager :) (wat uiteraard geen probleem is!)

Uitgaan:
We zijn eigenlijk nog maar 1 keer naar een club gegaan en dat was Kanu&Y, dit is een club waar veel bekenden altijd komen, zoals P.Diddy en Paris Hilton.(zie foto’s http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami ) Het ligt in Downtown, wat niet de geweldigste buurt is van Miami. Maar we zijn eerst naar Marie gegaan die daar woont (Franse collega) en zijn daarna daarheen gegaan. Wel een leuke club om te zijn, alleen je moet overal entree betalen en de drankjes zijn enorm duur. (Cola/Malibu $15). Maar ik krijg nog een aantal nummers van promotors van een vriendin van me, zodat we gratis naar binnen kunnen. Wat erg grappig was is dat het onze eerste keer uitgaan was, maar er tikte iemand op mijn schouder en toen ik me omdraaide kende ik die persoon, die ook van het werk was. Dus ik kwam meteen een bekende tegen! :D
Daarnaast gaan zijn we nu 2 keer met een aantal collegae naar Monty’s gegaan, op de vrijdag na werktijd. Het is daar tot 20uur happy hour en dan betaal je voor alle cocktails maar $4! Dus dat is perfect. Na 20uur begint er een live band te spelen en dan kun je heerlijk salsa dansen en of dansen :). Heerlijk dus!

Hollywood:
We zijn afgelopen donderdag na het werk naar Hollywood gegaan. Dit is een plaats op ongeveer een half uur rijden. Hans (onze collega en chauffeur elke dag) had zin om wat leuks te gaan doen en hij besloot om ons te brengen naar dit plaatsje. Er is een boulevard aan de oceaan, waar je dus eigenlijk beter kunt zitten op een terras, a) het is niet zo druk, b) hier kun je dan ook op het terras de oceaan zien in tegenstelling tot op South Beach. Ook hiervan zie foto’s op http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Social Security Number:
10 dagen na aankomst moet je zorgen dat je je SSN bemachtigd. Dit is in Nederlandse begrippen niet meer dan een sofinummer. Dit wil zeggen dat ik dan legaal ben om te werken. Wij hadden donderdagochtend vrij genomen om dit te gaan halen. Eenmaal aangekomen is dit binnen een half uur geregeld, je krijgt dan je pasje binnen 5 à 10 werkdagen thuisgestuurd. Na dit zijn Emilia en ik lekker ergens gaan zitten om even een koffie te drinken en om rustig aan te doen, want we hoefde niet per se meteen terug te gaan naar het werk. Vanuit Alcon Road zijn we via Lincoln road naar het werk teruggelopen, op Lincoln Road zijn veel winkels, erg gezellig was dit. We hebben ’s middag lekker geluncht in een Sushi Bar. Daarna zijn we naar het werk gegaan om vervolgens nog maar 4uur te werken :).

South Beach:
Aangezien Emilia South Beach nog niet had ontdekt in het weekend nadat ik eerste stagedag had gehad zijn wij dat weekend met de bus naar South Beach gegaan. Hier hebben we lekker gelopen over het strand en lekker gegeten bij een Italiaans restaurant. Op de Ocean Drive (wat de beroemdste straat is van Miami) is het gewoon erg toeristisch, dat is wel jammer. Hier staat ook het voormalige huis van Versace. Hier is hij in 1997 doodgeschoten op de trap voor dit huis. Het is nu een chique club waar je veel geld moet betalen om daar lid van te zijn. http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Verder zijn we niet naar Disney gegaan, het is nog gewoon veel te warm om überhaupt naar een pretpark te gaan en een uur in de zon is niet uit te houden. Dit wordt dus snel ingehaald.

Tevens is het orkaanseizoen nu begonnen en dat hebben we vorig weekend gemerkt, regen regen en nog een regen en storm. Het is andere regen dan dat wij in Nederland gewend zijn, het is ook erg warm. Binnen 5 minuten staat de hele straat blank en krijg je dus een gratis warm bad/douche. En het waait niet gewoon het stormt, enorme windstoten zijn dat. Dit noemde ze dan de leftovers van de orkaan Anna en Bill die afgelopen weekend waren op de Atlantische Oceaan.

Leuk feitje: 90% van de dollarbiljetten zitten sporen van Cocaïne. (blegh :()

Na de film ‘Crossing Over’ gezien te hebben (echt een aanrader voor filmliefhebbers) ben ik gaan nadenken over de Green Card van Amerika. Je komt veel mensen tegen die geweigerd zijn voor een permanente visa en die dan toch blijven. Er zijn echt veel illegalen in dit land. Raar om te zien. Tevens zijn er veel Cubanen die in Cuba gewoon geen carrière kunnen opbouwen en hierdoor naar Amerika gaan. Dit is wel legaal als het bedrijf waar ze werken hun sponsoren. Als ze dan ‘vrijwillig’ weg willen gaan vervalt hun visa en moeten ze weer terug naar waar ze vandaan kwamen, tenzij een nieuw bedrijf zegt dat ze hen ook sponsoren, maar dit betekend dus dat je wel vast zit aan je baan, je kunt niet zomaar besluiten om ermee op te houden of om op een andere voet door te gaan. Wij Nederlanders zijn echt vrij!! Ik merk het nu echt na Dubai en nu ook hier in Amerika dat ook al zijn we het niet altijd politiek met elkaar eens, we hebben wel enorm veel vrijheid waar we blij mee moeten zijn, want het kan ook anders!

Verder heb ik voor nu niets meer te melden, ik ga jullie weer snel updaten en succes daar met de hitte!

Kijk voor alle foto’s op http://picasaweb.google.com/Lin.in.Miami

Dikke kus van Lin!



  • 22 Augustus 2009 - 20:28

    Bea:

    Ha Linda,

    Fijn dat je je draai al aardig gevonden hebt.
    De vrijheid die wij kennen is inderdaad niet zo vanzelfsprekend. Goed dat je ons daar weer eens bewust van maakt.
    Een goede tijd en groeten uit Enschede.

  • 22 Augustus 2009 - 20:43

    Klazien:

    Hey meid,

    Wij hebben in ons landje inderdaad niet zo veel te klagen. Wat leuk dat je er zo veel foto's op hebt gezet. Het ziet er allemaal erg gaaf uit. En zo te lezen vermaak je je weer uitstekend! Fijn dat je niet zo veel gedoe hebt als in Dubai.

    Groetjes

  • 23 Augustus 2009 - 11:44

    Ineke :

    Hoi zus,

    Dat wordt idd inslaan voor Wouter en mij!!

    Succes verder

    Liefs
    Ineke

  • 23 Augustus 2009 - 12:18

    Lysanne:

    Hey Lin,

    Leuk verhaal weer! Succes met de laatste loodjes van je werkplan, komt vast goed.

    Enjoy!

    Liefs Lysanne

  • 25 Augustus 2009 - 08:18

    Sifra:

    Hey Lin!

    Jaloers, again...

    Wel heel leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en allemaal leuke dingen doet!
    Zijn de mensen daar ook anders dan hier? Qua instelling enzo? Ben ik wel benieuwd naar... Ik vind zelf die Amerikanen een ernstig tikje overdreven, merk jij dat ook?

    Heel veel plezier en keep us posted!!!

    Dikke kus

  • 29 Augustus 2009 - 20:39

    Herma:

    Heeeey!

    Hoe is het?
    Woow wat heb jij alweer veel beleefd! En wat een leuke fotoos allemaal! Het klinkt echt helemaal top! Ik heb inderdaad skype dus lijkt me gezellig om binnenkort even te chatten!

    heel veel plezier nog!
    & ik ben benieuwd naar al je andere verhalen ( waarvan er vast nog veel komen:D)

    xx Herm

  • 29 Augustus 2009 - 20:43

    Herma:

    Over twee dagen zie ik mijn kamer & ik hoop stiekem dat hij wel een beetje op die van jou lijkt!

    Kus!

    hasta la vista!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 27288

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: