Massage/nailstudio - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Massage/nailstudio - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Massage/nailstudio

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Drankje hier, drankje daar, werken, reizen, massage, nagels laten doen….

He mensen!
Even maar weer een berichtje van mij. Wat heb ik de afgelopen weken het druk gehad zeg. Ben nu eindelijk weer even aan het ontspannen. Alhoewel dat ook geen pretje is, want dan ben je spontaan enorm moe en praktisch verkouden van de airco. Spierpijn overal.. Maar goed, ik heb het nu wel een stukje rustiger. (qua alles regelen dan.. ;))

Het huis bevalt me echt super, kan heerlijk mijn eigen ding doen. Ow wacht, sinds een week. Want dat meisje dat mee verhuist is naar deze villa is spontaan weer verhuist. Echt ik heb nog nooit zo’n raar mens meegemaakt als haar. Mijn werk heeft echt veel voor haar geregeld, terwijl dat niet eens hun zaak is en die van mij ook niet. We hebben geregeld, omdat ze het bij haar huidige stageplek niet naar haar zin heeft, dat ze bij een klant van ons kan werken. Vanwege het vorige huis vond iedereen het ook zielig voor haar, dus ze mag ook bij mij in de villa komen wonen. En wat doet ze?! Toen we de factuur kregen dat we moesten betalen, niets duurder uit en eigenlijk spotgoedkoop voor de plek waar ik nu zit, zegt ze dat ze het niet kan opbrengen. Of althans niet het hele bedrag in een keer, prima dan leg je eerst even 900euro op tafel voor deze maand en dan is het goed. Daar was ze mee akkoord, ik wachten met het geld overmaken en komt ze ’s avonds thuis, huilend nota bene, dat ze weggaat. Ze gaat nu bij een collega inwonen, voor niets.. Tsjah als daar niets tegenover staat dan weet ik het ook niet meer, mja zonde weer van een meisje van 23. De man waarbij ik inwoon droeg heel aardig haar koffers naar de auto van die collega, stapt die collega uit en wordt me toch agressief: “ That’s not the way to do business, how can you put a girl of 23 years old on the street?” PARDON!!?? Heeft ze dus een heel ander verhaal lopen zeggen tegen andere mensen, goh wat mensen ook wel niet doen om alleen maar te profiteren van de ander. Maar goed ze is nu eindelijk weg uit mijn leven. Geen gezeik meer, geen gezeur over dat ze geen geld heeft, geen egocentrisch gedrag meer. Dus ik zal nu wel weer gaan praten over mezelf ( hahaha, over egocentrisch gesproken.. :P)

Stage gaat nog steeds goed, mag vaak mee naar afspraken. Ben nog steeds super druk en vind het nog steeds leuk. En ja het is ook leerzaam (zal dat vooral voor pap er even inzetten, want die denkt dat ik alleen maar uitga hier…). Het zien hoe alles in het echt gaat is leuk, maar toch zie je de dingen in de boeken wel terug in de praktijk, maar toch wel erg anders. Bovendien doordat het hier een andere cultuur is, ben ik het wel zat met alles toestemmen en het maar niet doen. Als je naar een meeting gaat, ben je praktisch al een half uur te laat, kom je daar zitten de andere mensen ook nog in een meeting en dan wacht je gewoon even lekker drie uur voordat je eindelijk in die meeting zit. Wachten, wachten en wachten. Maar goed ik ben het de afgelopen drie jaar wel gewent in Zwolle ik vaak achter mijn eigen afspraken moest etc., maar dat is dan gewoon vriendschap en daar werd ik al gek van en dit is business kom op!! Maar hoe de branding wereld helemaal in elkaar zit is echt interessant, ik kijk mijn ogen uit naar bijvoorbeeld de designs van bepaalde dingen er uiteindelijk uit komen te zien. En ook hoe je jezelf als bedrijf presenteert tegenover de klanten.

School, daar ga ik niet over beginnen. Ik ben super blij dat ik al met al nog maar een half jaar naar school moet om daar te leren en dan al lekker afstuderen want ik ben het zat!! Echt hoe ze mij behandelen, wat voor mailtjes ik binnen krijg! Zo zeg, nou en daar betaal je dan zoveel schoolgeld voor…. Gauw ander onderwerp want ik kan er echt enorm pissig om worden.

De mensen die ik hier nu inmiddels allemaal heb leren kennen zijn echt GE-WEL-DIG!! Heb twee Nederlandse meiden nu waar mee omga. Lekker naar de SPA toe en heb een thaise voetmassage gekregen, lig je daar in een klein hokje, wel enorm relaxed. Doe je je ogen dicht, is wel erg fijn, maar dan gaat ze slaan en op me zitten, dus ik lag echt helemaal dubbel, dat is toch absoluut niet relaxed? Hahaha.. Maar dat was wel erg fijn, in plaats van een half uur heeft ze me een uur gemasseerd en dan al met al 25 euro voor dat!! Als je dat in Nederland wilt doen ben je gewoon 200euro kwijt of iets... Laatst liep ik door een leuk winkelcentrum en toen dacht ik bij mezelf, ach laat maar een keer mijn nagels doen! Dus heb een french manicure laten doen, was gewoon 10euro!! Voor 45minuten daar zitten en echt relaxed!

Ik ga af en toe even naar het kroegje Apres, dat is een super leuke kroeg en je kunt daar uitkijken op de skibaan. Heb toevallig afgelopen zondagnacht een verjaardag gehad van mijn baas, was echt gezellig!! Probleem alleen (schijnbaar is dat de cultuur) ging iedereen weg, waren we nog met 3 personen en toen kwam de bill… 4000Dirham!!! Pff.. (nagaan dat 500dirham 100euro is)… Maar goed. Ik heb gelukkig niets hoeven te betalen.

En ja heb hier alweer een leuke jongen ontmoet en nee (ouders, familie, zus en zwager) geen sjeik en het gaat ook niets worden, maar hij is gewoon leuk. Kruising tussen Chris Zegers en Daan Schuurmans… Maar goed, word toch niets echt niet! Wil alleen even mededelen dat de locals niet bepaald knap zijn of iets en de meeste kunnen heel slecht Engels, maar de Engelsen / Amerikanen en Nederlanders mogen er dus wel weer eens wezen.
Ik hou jullie wel weer op de hoogte!! Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed?!
Dikke kus en knuffel van Lin!!


  • 23 September 2008 - 13:40

    Xxxnek!taxxx:

    linda!!! leuk te horen dat je een mooie tijd hebt ;) met mij gaat ook beterss, ook in de liefde ;) hoor je nog uitgebreid :P dikke kus and hugs

    (K)
    xxxnek!taxxx

  • 23 September 2008 - 14:12

    Gerjanne:

    Hey Linda :)

    Laat jezelf niet té erg verwennen, je moet uiteindelijk wel weer terug naar Nederland he ;) (just kidding). Ik word haast jaloers als ik alle leuke dingen hoor. Van wat ik van klasgenoten heb gehoord heeft iedereen wel probleempjes met het een of ander, dat hoort er bij, ik wil er niet eens over nadenken wat ik allemaal nog moet regelen :P

    Hoe zit het trouwens met je internet? Heb je dat al voor elkaar kunnen krijgen?

    Groetjes en heeeeeeeeeeel veel plezier daar ;)

    (k)

  • 23 September 2008 - 14:18

    Kirsten:

    Je maakt ook altijd wel weer wat mee he! Maare, wel een hele hoop levenservaring ook op deze manier! Geniet lekker van je villa!! Enne.. FOTO'S..! ;)

  • 23 September 2008 - 18:50

    Gemma Rosbergen:

    Hoi!
    Leuk om een reis dagboek van een mede expat te lezen. Kwam het toevallig tegen. Ik woon ook sinds een maand in Dubai. Ben benieuwd wat jij van de cultuur vind. Je kan mijn reisdagboek ook opzoeken als je dat leuk vindt.
    Groetjes, Gemma

  • 24 September 2008 - 09:17

    Linda:

    Heej meis!

    Ik heb nog steeds geen internet thuis, en op stage wil ik niet op hyves, dus kan je berichtjes niet lezen en niet reageren dus vandaar even snel zo! Als ik weer internet heb hoor je vaker van me hoor haha!
    Maar je hebt het dus super daarzo, zo te lezen allemaal! Erg leuk! Ik heb nog niet gezien of je foto's erop hebt staan van je woning, maar dat ga ik nu even doen, ben benieuwd!

    Kusssss Lin

  • 24 September 2008 - 10:09

    Anja:

    hele verhalen Linda,ik kijk regelmatig effe.
    Zit nu met spanning op Rolf te wachten.Hij is nu voor de vierde keer aan het afrijden.Ditmaal heeft hij een pilletje van de huisarts gekregen voor de spanning!Ik hoop dat het nu wat wordt,dan is het extra feest want hij is nu ook jarig.
    Oant sjen(oto ziens)
    Anja

  • 25 September 2008 - 11:01

    Sieg:

    'ik vaak achter mijn eigen afspraken moest etc., maar dat is dan gewoon vriendschap'
    Eh?

    En verder mis ik je!
    (en heb zin in een massage :P)

  • 25 September 2008 - 16:58

    Katka:

    Hoi Linda!
    leuk om te lezen dat het daar met je zo goed gaat!(ondanks sommige slechte ervaringen).. Nou, zo'n massage zou ik ook niet verkeerd vinden :)
    Groetjes en succes met alles!

  • 25 September 2008 - 18:12

    Klazien:

    Het lijkt bijna wel of je op vakantie bent in plaats van op stage. Maar geniet er lekker van meid. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 27284

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: