Another month to go! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Another month to go! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Another month to go!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 December 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi allemaal,

Jongens wat gaat het toch snel! Over vier week ben ik alweer in het koude Nederland. En weet je wat het rare is? Ik heb het nu al koud met 23 graden, kun je nagaan hoe ik straks bevries als ik daar weer ben!! Aan de ene kant wil ik wel weer graag naar huis, want ik mis mijn appartement ,mijn auto , het leven in Zwolle ;) en uiteraard mijn familie, vrienden en vriendinnen! Maar aan de andere kant ben ik het leven hier nu zo gewent dat ik hier best zou kunnen vertoeven voor een paar jaar. Al dan niet te lang, want je bent het wel gauw zat hier. (het is gewoon een bouwput, het is teveel, gelukkig kun je dan af en toe wel ontsnappen aan alles en ga je lekker de woestijn in).
Maar morgen komen mijn ouders!! Ik kan niet wachten, ze vliegen vanavond en dan komen ze morgenvroeg om 6.00 aan. Ik heb ervoor gezorgd dat ik een auto heb, dus kan ze mooi ophalen en we kunnen op ons eigen houtje gaan reizen en dingen ontdekken. We gaan veel dingen doen, dingen die ik al gedaan heb, maar ook dingen die ik nog niet heb gezien. Dus hierover krijgen jullie nog uitgebreid bericht en foto’s te zien.

Nou ik zal maar eens even vertellen wat ik weer allemaal heb beleefd:

Stage:
Dit gaat nog steeds prima! Ik heb op mijn tweede functioneringsgesprek ook praktisch alleen maar ‘G’s’ gekregen, dus ik helemaal blij. Heb al mijn stageverslagen af en ik moet alleen nog maar even met mijn baas het Businessplan nakijken en dan is het klaar. Heb nu een eigen project onder me staan, Al Noor Training Centre for Children with Special Needs, dit is een opvangcentrum voor gehandicapte kinderen. Wij doen hier vrijwilligers werk, hun zijn mijn klant. Hun brochures leken allemaal een beetje wirwarrig, veel kleuren, veel andere lettertypes etc., dus hebben we deze aangepast en mooier/luxer gemaakt. Tevens moet ik nu een fotoshoot regelen, want de plaatjes die in deze brochures gebruikt worden zijn meer snapshots, dus we kunnen beter een fotograaf regelen die dit wil doen en dan moet ik alles regelen. Dus daar ben ik nu mee bezig. Mijn baas gaat de fotoshoot doen, ik heb nu een hele shoot list gemaakt, wat gaan we schieten, hoeveel kinderen moeten er aanwezig zijn, waar wordt het gehouden, waar moet het bedrijf aan denken en wat moeten wij nog regelen etc. Dus echt een ‘event’ organiseren van a tot z. Dus dat is erg gaaf. Wil het vandaag afronden, zodat we 5 en 6 januari kunnen schieten en dan kan ik iedereen in het bedrijf doorbrieven wat er gedaan moet worden en dan ben ik klaar. Donderdag 15januari is mijn laatste stagedag, ga ze allemaal wel erg missen en ben nu helemaal gewend geraakt aan het 50uur in de week werken, dus het gaat me benieuwen hoe ik het weer ga vinden om uit te slapen en naar school te gaan ;).

GUESS modeshow:
Ja mensen ik ben naar de GUESS modeshow geweest en in één woord: MAGNIFICANT!! Inge had kaartjes en ze vroeg of ik met haar mee wou, uiteraard kon ik hier geen ‘nee’ opzeggen, want ik wil dit super graag zien! Al een keer op de catwalk gestaan nu ook een keer zien hoe het er in het publiek eraan toe gaat ;). Maar goed, kom je daar aan in het Westin Hotel, super groot hotel, beetje strak en modern, niet echt bepaald mooi, maar goed wel een 5-sterren hotel of course. Twee meisjes (zusjes van vriendin van Inge) van 17 en 9 gingen ook mee. Krijg je een glaasje wijn, lekker lekker. (ik had me thuis al mooi opgemaakt en in een mooie jurk getrokken). Komt er een vrouw naar me toe en vraagt of ik op de foto wil, vraag je waarvoor: “The Magazine Bazaar!!” Well, uiteraard doe ik dat! Dus wij met z’n allen op de foto! Wil namelijk niet echt alleen ofzo, maar goed zo gebeurde dat nog een keer bij een andere magazine. Ik kom dus in zo’n blad te staan!! Net als de Glossy en dan de Fashion afdeling! Hihi :) Geweldig toch?! De ene komt volgende week waarschijnlijk uit en de andere of in januari of in februari, maar goed als ik er niet ben dan stuurt Inge het me op :). Het woord ‘fashionable late’ bestaat dus echt, want we moesten er om 19.30 zijn en het begon pas om 21.00!! Maar de collectie was echt gaaf, er waren een paar dingen bij die ik wel erg graag zou willen hebben. Er was ook één model bij die een ultra minirokje aanhad en daar zag je als ze zich omdraaide, gewoon haar kontspleet!! Dus iedereen lach dubbel, maar een paar Sjeiks waren enorm geshockt! Haha, tsjah. Op het einde kregen we een Goodybag mee naar huis. We kwamen thuis en Inge en ik snel onze pakketen open maken en WAUW gewoon een pakket van 700 euro ofzo!! Een riem van 120 euro! En zo nog veel meer dingen en zelfs een horloge!! (allemaal van GUESS uiteraard!!) Dus ik ben helemaal in de watten gelegd die avond, kan toch af en toe het luxe wereldje wel waarderen! ;)

Huis:
Wat de meeste van jullie waarschijnlijk niet eens weten is dat ik wéér verhuisd ben!! Dit maal voor de laatste keer, maar jemig ik ben gewoon in vijf maanden tijd vier keer verhuisd! Jullie weten dat ik verhuizen super leuk vind, maar om constant met je koffers heen en weer te slepen is toch geen doen hoor!! Pak het dan maar helemaal goed aan! ;) Maar goed, waarom ik verhuisd ben? Ik ben dus bij Nick (shareholder van Brainchild) ingaan wonen en ik ben toen nadat gedoe van Buitenlandse stage naar hem gegaan, maar al met al zou ik dan vier maanden daar moeten zitten. Maar vorige maand kreeg ik een mail of ik even 1800euro op tafel wou leggen. Pardon? Dit zou dan betekenen dat hij me aanslaat voor vijf maand!! Dus dat laat ik niet gebeuren, heb het netjes teruggemaild dat ik het er niet mee eens ben. Voordat ik het wist kreeg ik een mail: “well, than I asume that you’re out of the villa within five days!” WTF?! Nee!! Dus ik helemaal woest. Heb de mailtjes laten lezen aan Inge en zij was zo pissig dat ik haar gewoon moest kalmeren, haha kun je voorstellen! Maar goed twee dagen later kreeg ik een mail van haar en haar vriend dat hun een kamer in hun huis willen aanbieden. Gelukkig heb ik binnen drie dagen een andere accommodatie kunnen vinden, maar normaal gesproken lukt je dat hier niet in Dubai, ik was dus al helemaal bang dat ik alweer naar huis moest, want zonder huis kun je niets. Maar ik zit nu erg gelukkig bij Inge. Heb het daar reuze naar mijn zin. Ook een leuke kamer, net zo groot ongeveer, moet de badkamer dit keer delen met mijn huisgenote Zoey, maar dat is geen probleem, is een schat van een meid. En het is een stuk gezelliger thuis. Doordat ik namelijk nu daar woon hebben Inge en Anthony *haar vriend, me vaak uitgenodigd voor uitgaan/eten/ etc.

5December:
“Hoort wie klopt daar kinderen, wie zou dat nou zijn?” De meeste van jullie zullen dit wel gevierd hebben Sint Nicolaas, maar hier kennen ze dat niet. Haha ga maar aan een Arabier of Pakistaan uitleggen wat een ‘Black Peter’ is… Haha, dat gaan ze niet echt waarderen! Maar goed, ik kreeg die dag tijdens het boodschappen doen een telefoontje van Inge of ik zin had om te gaan barbecueën in de woestijn! Nou: “JA!!” Dus we zijn rond 16uur in de Jeep gesprongen en vertrokken richting de woestijn. Ik heb de tijd van mijn leven gehad, enorm uitgewaaid! Want het dak van de Jeep zat er dus niet op, ik zat achterin dus als je op de snelweg zit, pffff wat een wind! Mijn haar was dus echt BIG, the Nanny is daar niets bij! :) dan krijg je opeens een smsje van vrienden van hun (want daar gingen mee barbecueën), dat we ongeveer naar 3 mile bij dat punt van de weg af moesten. En dan gebeurd het hoor. Je moet uitstappen om de banden een stuk leeg te laten lopen van de Jeep. Dan stap je in, hou je je goed vast en rijden over de duinen dan maar!! Wieeeeeh!! Ik vloog gewoon meters omhoog!! Serieus! Ik lach helemaal dubbel! Anthony schreeuwt ineens: “Lin, hold on this is a big one!”…. en toen stonden we vast!!! Haahahahaha, ik heb nog nooit zo gelachen als toen. Want je staat dus in het donker op een duin helemaal vast. In the middle of nowhere!! Op het topje van de duin stonden de banden vast. Geweldig! Gelukkig had Inge wat bereik op haar mobiel dus die vrienden opgebeld en binnen tien minuten hadden hun ons gevonden. Die hebben met een andere Jeep ons verlost van de duin en zijn we gestaag verder gereden. Toen we daar aan kwamen lekker een biertje in mijn handen gedrukt gekregen, uiteraard een Heineken, en toen lekker geouwehoert met iedereen en de barbecue aangezet. Ik heb heerlijk ontspannen die dag/nacht. Alleen de terug weg was een hel. Het koelt namelijk enorm af in de woestijn ’s nachts, dus we reden terug, ik me helemaal ingepakt in de deken en onderuit liggen, want het was steenkoud en de wind waait en blaast je overal weg. Toen ging het ook nog eens onweren (waar ik enorm bang voor ben), dus toen ik thuis kwam heerlijk een warme douche genomen en het bed ingekropen. De dag erna was ik zo ontspannen! Dus dat was mijn sinterklaas! In plaats van pepernoten/taaitaai en warme chocolademelk, zand, bier en barbecue.

Deze maand veel vrij gehad, want het was weer eens ‘eid’ dit komt doordat de pelgrims de tocht dan afleggen naar Mekka, dus dan je blijkbaar vrij. Heb toen vijf dagen heerlijk ontspannen en lekker bij het zwembad gelegen (erg handig aan mijn nieuwe accommodatie, want we hebben een super groot atletisch zwembad). Daarna moest ik twee dagen werken en weer weekend. Nu deze week was het vijf dagen werken, vanaf vanavond vier dagen vrij, twee dagen werken volgende week en dan ander half week kerstvakantie!!! Hoef pas 4januari weer te beginnen! Maar het is niet zo dat ze hier kerst vieren, er worden wel kerstbomen (niet normaal meer hoe groot) opgezet en er worden Christmas Carols gezongen etc. Ze vinden het leuk om cadeau’s te geven, maar niemand (de lokale en Pakistanen) weten niet wat de achterliggende gedachte is. Dus dat verschil is erg groot. Sommige landen hebben gewoon ruzie met elkaar omdat het ene land in Jezus geloofd en de andere in Allah, bombarderen elkaar helemaal plat en hier gaan ze gewoon kerstmis vieren! De lokale bedrijven zijn niet vrij, dus zoals Christina heeft geen vakantie, maar gelukkig is mijn bedrijf Engels en geven ze ons vrij, iedereen gaat toch op vakantie!

Vrienden en vriendinnen ik wens jullie een geweldig kerstfeest!! (alvast een gelukkig Nieuwjaar uiteraard ook!)

Ineke en Wouter, geniet ervan van jullie (nog een keer) welverdiende vakantie in Füssen!

Pap en mam hoop dat jullie een goede vlucht krijgen en ik zie jullie morgen, laat jullie dochter jullie even zien waar ze de afgelopen tijd heeft uitgehangen!

Dikke kus en liefs uit Dubai (in plaats van London ;))

TOT SNEL, IK BEN 20JANUARI WEER IN NL!!!

Foto’s : http://picasaweb.google.nl/adnil1985


  • 18 December 2008 - 08:22

    Xxxnek!taxxx:

    nou nog ff l!n dan gaan we weer flink feesten :D haha YAAAY tot snel ;)

    xxx

  • 18 December 2008 - 08:42

    Anja:

    Als je dit leest zijn je paps en mams er al bijna.Doe ze de groeten als ze er zijn en laat ze effe op je hyves om te laten weten hoe de vlucht is gegaan.
    Wat zal het straks wennen zijn weer in Zwolle.Maar eerst maar even kerst vieren en oud en nieuw.Zal daar ook wel anders zijn.
    he tut van je ouwe tante

  • 18 December 2008 - 19:31

    Klazien:

    Hey Linda,

    Je zus belde net dat het toch nog geregeld is met de vlucht van je ouders. Dat juist hun dit weer moest overkomen. Je hebt weer een boel beleefd zeg. Wel grappig dat jij gebarbecuet hebt, terwijl in Nederland mensen massaal gaan gourmetten/steengrillen. Die modeshow klonk ook heel gaaf zeg, zo maak je nog eens wat mee. Veel plezier met je ouders en doe je ze de groeten van me?

  • 19 December 2008 - 09:41

    Inge:

    Hoeee gaaf, de Guess modeshow!! Benieuwd naar alle nieuwe gadgets:-) Heeeel veeeel plezier met je paps en mams!! Geniet ervan!!

    Dikke kus!
    Inge

  • 22 December 2008 - 22:05

    Bea:

    Ha Linda, geweldig wat je allemaal meemaakt. Geniet er nog maar even van, want dat wordt behelpen als je terug bent in Nederland!
    Voor jou, je vader en je moeder fijne feestdagen en nog een leuke tijd samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27290

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: