Happy New Year! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Januari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi allemaal,

Een goede en gezonde jaarwisseling gehad? Hoop het voor jullie. De mijne was apart, maar dan ook echt apart. Op de 31e werd ik gebeld door Christina, zij was jarig die dag, dat de Sjeik van Dubai alle feesten en vuurwerkshows heeft afgelast. Dit vanwege de oorlog in de Gaza-strook. Nou daar zit je dan. Maar ik eerst naar Ajman, (andere emiraat) om daar de verjaardag van Christina te vieren. Weer een nieuwe bewondering want in Ajman mag je wel gewoon drank kopen en drank nuttigen. Dus ik daar samen met Christina in een afgelegen apart shopje, kom je binnen is het net de Gall & Gall. Maar goed, heb daar lekker gegeten. Daarna zijn we met ons drieën, Christina, haar moeder en ik, naar Dubai gereden om toch maar te kijken of er iets te vieren was. Maar aangekomen in Dubai, begon het ineens enorm mistig te worden! We zaten op het strand naast de Burj Al Arab, maar binnen ‘no time’ kon je niets meer zien. Het verste weg was 3meter. Dus erg apart. Maar goed, wij kijken en het was iets van tien voor twaalf. Dus wij beetje richting het strand lopen, want we hadden toch ‘stiekem’ een fles champagne meegenomen (hier mag dat dus absoluut niet, verboden in het openbaar) maar goed, oud en nieuw zonder vuurwerk is al zo raar, laat staan zonder champagne. Dus iets voor twaalf de kurk ontkurkt, want niemand telde af, dus we hebben waarschijnlijk iets voor of na twaalf uur elkaar gelukkig Nieuwjaar gewenst. Er waren zelfs veel Pakistaanse mensen op het strand, die liepen voor twaalf uur allemaal richting de Burj Al Arab, om naar het vuurwerk te kijken. Het zou een spetterende show worden, maar hun hadden geen krant gelezen of journaal gekeken dus hun stonden daar voor niets. Maar goed, na de tijd meteen de auto ingegaan, lange file. Maar ik was netjes om 1uur thuis. Daar zat mijn huisgenote met een vriendin, behoorlijk aangeschoten, dus ben daar bij gaan zitten met nog maar een glas champagne. Maar überhaupt is het vieren van oud en nieuw met 27 graden wel erg raar!

Vorige week waren mijn ouders er. Dank je wel trouwens voor de lieve berichtjes die ik heb ontvangen. We hebben het inderdaad super leuk gehad. Apart om je ouders na vier maanden dan weer te zien. Maar heb elke dag bij hun in het appartement geslapen en hun hebben in 8dagen tijd alles gezien wat ik in 6 maand heb gezien! Kun je nagaan, hun waren kapot, maar ik ook!! Elke dag om 8uur opstaan en dan ’s avonds rond 22uur erin. Ik had een auto gehuurd voor deze dagen en dat was echt super. Heerlijk weer autorijden. Ze waarschuwde me van te voren dat het hier maniakken zijn tijdens het rijden, maar het viel me reuze mee. Ik ben altijd goed gereden, geen boetes en de benzine is hier echt spot, maar ook echt spot goedkoop! (voor degene die het willen weten, een volle tank kost 15euro).
We zijn naar Hatta gegaan, ik moest een visarun doen en heb mijn ouders afgezet bij het Hatta Ford Hotel (waar ik een keer heb geslapen met Christina) en dat vonden ze ook geweldig. Lekker rustgevend. En je rijdt dan door de woestijn en ziet overal kamelen lopen. Het was leuk! Toen ik terug kwam van de visarun hadden mijn ouders een ritje kameel geregeld voor mijn vader en mij. Dus dat was super! Ik had in al die tijd dus nog geen kameel gereden. En nu wel, pa vond het ook geweldig. Die zat er elke dag nog over te praten! We zijn ook naar Abu Dhabi gegaan (hoofdstad van de VAE) en daar naar de grootste moskee van de wereld gegaan en een toer gehad daar. Was echt interessant. Je komt er toch achter dat de vooroordelen die je dan hebt over moslims niet altijd waar zijn of dat er goede redenen voor zijn. Daarna naar de Emirates Palace gegaan. (groot luxe hotel) Daar was het ook super mooi.
Uiteraard zijn we ook naar het zeven sterren hotel geweest. We hebben daar veel dingen gezien, had namelijk zelf nog niet alles gezien daar, ben er inmiddels nu vijf keer geweest, maar je hebt er niet altijd tijd voor om dat te doen. Maar mijn ouders vonden het leuk.
Daarnaast natuurlijk veel dingen gezien in Dubai en mijn ouders vinden het een mooi maar ook super apart land. Er zijn zoveel dingen tegenstrijdig hier, rijkdom maar ook armoede. Allemaal erg apart. Het afscheid was daarentegen wat minder leuk. Althans ik heb het hier nu wel gezien, moet nog maar twee week werken, maar er is niet veel meer te doen en wil dus graag naar huis. Dus moest wel even een traantje wegpikken toen hun weer gingen. Gelukkig ben ik over twee en half week thuis.

Vakantie zit erop, nog twee dagen weekend. Zondag weer beginnen met werken. Moet gelukkig nog wel wat doen voor een klant, foto shoot regelen, dus dat is wel leuk en ben ik wel even mee bezig. Het is aan de ene kant raar dat je weer weg gaat, maar aan de andere kant ik mis mijn appartement en wat helemaal raar is: IK BEN VIERDEJAARS!!!!!!!
Nou mensen, geniet van het koude barrige weer daar, elke dag zon verveeld ook zo! ;)
Tot snel!

PS: voor foto’s http://picasaweb.google.nl/adnil1985


  • 02 Januari 2009 - 14:05

    Linda:

    Happy new jear meis!!!! Dit jaar zien we elkaar weer haha!

  • 04 Januari 2009 - 16:44

    Klazien:

    Hey Linda,

    Jij ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Wat een mooie foto's hadden jullie gemaakt zeg. En erg fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Wel apart trouwens dat zo'n Sjeik alle oud en nieuw feesten aflast. Succes nog de laatste weekjes en ik hoop dat je er nog van geniet. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27284

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: