Vuurwerk, Kylie Minogue ohw en stage - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Vuurwerk, Kylie Minogue ohw en stage - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Vuurwerk, Kylie Minogue ohw en stage

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 November 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi mijn trouwe lezers!

Ik bedacht me ineens dat ik al heel lang geen blog heb geschreven. Bij deze ga ik dat dan maar even doen. Even een update geven hoe het hier in het nog steeds warme Dubai gaat en hoe ik het allemaal ervaar.

Zal beginnen met stage want immers ben ik daarvoor hier. Het gaat allemaal goed. In het begin had ik het super druk, was ik elke dag druk bezig. Nu daarentegen heb ik steeds minder te doen. Maar zo krijg ik wel meer tijd om al mijn verslagen goed af te ronden voor school en dat ik alles maak wat er me te wachten staat. Alhoewel dit best simpel is. Ik moet een projectverslag, wat heb ik gedaan, maken en een procesverslag, hoe heb ik dit ervaren maken. Dat laatste is uiteraard erg simpel. Vertellen wat mijn leerdoelen waren aan het begin van mijn stage, wat wil ik bereiken etc. En dat dan nu uitleggen hoe ik dat heb aangepakt, heb ik deze leerdoelen gehaald, kan ik ze verwerven of moet ik er toch nog aan werken? Één van mijn leerdoelen is bijvoorbeeld: “Ik kan me aanpassen aan de normen en waarden van een andere cultuur”, dit zou wel erg raar zijn als ik dit niet gehaald heb, want ik leef hier al 3 en half maand en heb hier nog geen problemen mee gehad. Nou zo gaat de rest van het verslag dus ook. Ik heb op mijn allereerste verslag een 7 behaald, dus ik weet nu al dat ik deze stage met een goed cijfer ga halen. Het is alleen raar, want heb nog steeds het gevoel dat ik in de drie jaar dat ik nu op Windesheim zit niets heb geleerd en niet bepaald nuttige lessen heb gevolgd. Je moet het meer op je eigen houtje leren en zelf uitvogelen hoe de business wereld werkt.

Misschien hebben jullie het wel gezien, mensen die trouw het Journaal kijken bijvoorbeeld dat de opening van de palm afgelopen donderdag was. Dit werd gevierd in het net geopende Atlantis hotel met een 60minuten optreden van Kylie Minogue en veel beroemdheden. (lees: Oprah; Meg Ryan etc.) De palm werd om 16uur afgesloten voor het publiek, dus dat betekende dat je voor 16uur binnen moest zijn als je uitgenodigd was. Helaas had ik geen uitnodiging, maar ik kon ook geen vrij krijgen van het werk. Dus zijn Christina en ik naar de club Barasti geweest, bij het hotel Le Meridien. Hier heb je een geweldig uitzicht op de palm en kun je dus goed het vuurwerk bekijken. Na een paar uur gezeten te hebben zijn Christina en ik gaan lopen en kwamen we terecht op het privé strand van Le Meridien. Hier zat haast niemand, dus zijn we gaan zitten op de strandstoelen. Met andere woorden, we hebben het luxste uitzicht gehad van allemaal, voorste rij op het strand. Maar daar zaten we dan te wachten totdat het eindelijk zou gaan beginnen. We zaten daar om half twaalf in ons rokje. Lees wel dat het overdag wel warm is, maar vanwege de ‘winter’ koelt het hier ’s avonds best wel af en de wind is dus best koud. We hadden verwacht dat we om middernacht het vuurwerk wel te zien zouden krijgen, maar helaas. Uiteraard de Dubaiaanse mentaliteit. Het begon om half één. Maar in één woord: “ADEMBENEMEND!” Niet normaal meer. Je verwacht gewoon wat vuurwerk. We wisten wel dat het de grootste show zou worden van de wereld, het zou namelijk nog groter worden dan de opening van de Olympische Spelen in Beijing afgelopen jaar. (het is ook van dezelfde vuurwerkbedrijf opgezet) maar dan nog. Wij Nederlanders kennen dan het begrip vuurwerk niet. De hele Palm werd verlicht. Een show van ongeveer 15 minuten. En het hield maar niet op. Steeds groter, steeds mooier, steeds aparter vuurwerk. (zie voor filmpjes en foto’s http://picasaweb.google.nl/adnil1985 ) Na de tijd zijn we lekker uitgeweest in Zinc, in het Crowne Plaza Hotel).

De dag erna zijn Christina en ik naar de dierentuin geweest. (zie ook de foto’s in http://picasaweb.google.nl/adnil1985 ) Dan denk je dat het allemaal luxe zou zijn, maar nee. Zelfs de entree is maar 2 Dirham!! (lees nog geen 50 eurocent!!) Het is een kleine dierentuin (als je dit vergelijkt met Emmen al helemaal), de dieren zitten soms opgesloten in een piepklein hokje. Maar ik moet toegeven ze zagen er enorm verzorgd uit. Ze zorgen echt heel goed voor deze dieren. We zagen ook een box met daarop Artis Amsterdam Zoo. Haha, dat was grappig. Dus er is hier gewoon een Nederlands dier geïmporteerd of juist gaat er één van hier daarheen. Maar ze hadden zelfs ooienvaren daar. Het was een gezellig middagje.

Die avond was Christina weer naar Ajman gegaan (haar woonplaats) en ik lekker in mijn bed gekropen met een film. Echter belde Christina mij op om te vragen of ik al moe was. Nee nog niet bepaald, lig alleen wel heerlijk in bed. Met de vraag of ik uit wou gaan. Oke, prima, nog een avondje stappen. Ben de dag erna toch vrij. 10 minuten later belde ze weer met de wijzigingen. Of ik gratis naar het concert van Kylie Minogue wou!! Euhmz…. DUH!! Tuurlijk!! Een vriend van ons had vier vrijkaartjes gekregen en had ons meegevraagd. Die vrijkaartjes waren VIP kaarten en dat wil zeggen dat ze 250Euro per stuk waren!! :) Dus uiteraard een geweldige avond gehad. (zie ook voor filmpjes/foto’s http://picasaweb.google.nl/adnil1985 ) Daarna ook weer wezen stappen. En zaterdag heerlijk een relaxte dag gehad. Lekker bij gekletst met Mariska, die overigens over 5week alweer naar Nederland gaat. Het gaat allemaal zo snel!! Over iets minder dan 2 maand ben ik alweer thuis mensen!!

Mensen ik ga weer even aan het werk, voor jullie een luie zondag, maar voor mij weer een werkdag.

See you later alligator,
In a while crocodile ;)

Liefs, Lin!

  • 23 November 2008 - 10:19

    Xxxnek!itaxxx:

    hey girll,

    sounds fanfuckingtastic!
    c u soon!

    (K)

    xxxnek!taxxx

  • 23 November 2008 - 15:40

    Klazien:

    Hoi meid,

    Je vermaakt je daar nog prima zo te lezen. Gaaf dat je dit allemaal mee kunt maken. Veel plezier verder.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 27285

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: