Ik zit op de helft!!!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Ik zit op de helft!!!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Ik zit op de helft!!!!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 November 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Jeetje, wat schiet het op zeg. Time flies when you are having fun! Nou dat gaat zeker wel op. Zit sinds afgelopen donderdag op de helft van mijn stage. Ik ben 15 januari klaar met mijn stage en dan blijf ik hier nog 2 week om nog beetje te genieten van Dubai.

Hoe het gaat? Prima. Ondanks wat stribbelingen met mijn gezondheid gaat het allemaal nu wel weer beter. Ik word gek van de airconditioning, dan is het weer warm, dan weer te koud, geen wonder dat je daar ziek van wordt.

Stage:
Het gaat goed op stage, voor mij is het steeds minder druk aan het worden, heb aangegeven afgelopen donderdag dat ik toch wel meer betrokken wil zijn met de komende meetings etc. Dit omdat ik geen zin heb in 24/7 achter mijn laptop te zitten en me af en toe te vervelen, zodat ik maar ga hyven/msn-en. Ik heb mijn eerste functioneringsgesprek gehad. Uiteraard allemaal positief, had eigenlijk ook niet anders verwacht, maar toch is het leuk om te horen. Van de aftekenlijst die we hebben van school heeft mijn stagebegeleidster hier alles afgevinkt met een ‘G’ van Goed! :) (je kon kiezen uit een onvoldoende/voldoende/goed). We hebben express maar één op een ‘V’ gezet, want anders krijg ik weer gezeik van school ;)
Ben afgelopen week twee keer in de Dubai Mall geweest. De grootste/nieuwste winkelcentrum van de wereld. Het heeft 1800winkels en de grootste aquarium ter wereld (zwemmen zelfs haaien in), ook heeft het een ijshockeyveld. Dit is gewoon absurd, niet normaal hoe groot, maar niet normaal hoe deze bevolking kan denken dat het vorige week open zou moeten gaan. De opening zou eerst eind oktober worden, maar helaas hebben ze dit uitgesteld. Waarom? Nou simpelweg, het is nog LANG niet klaar! Veel winkels staan nog in de steigers, moeten alle elektriciteit nog regelen en de muren zelfs schilderen. Ook al kun je dit met 24uur per dag werken een aardig eind op weg maken, neemt nog steeds niet het simpele feit aan dat het ook nog ingericht en gedecoreerd moet worden! Maar goed, ze hebben het nu op komende dinsdag gezet. Ben benieuwd. In ieder geval, als de Mall opengaat, dan gaat het wereldwijd en ook op het journaal, dus mensen kijken!! :) (misschien kun je mij wel zien, want ik moet daar deze week twee keer zijn om te helpen). De reden waarom ik daar help is omdat onze klant Dhamani daar een winkel krijgt en wij hun moeten helpen met de exibition etc., banners ophangen, zie foto’s!! (http://picasaweb.google.nl/adnil1985)

Voor de rest wat ik heb gedaan:
Ben weer tijdelijk verhuist. Althans de man bij wie ik nu inwoon vond het even handiger als ik een weekje bij Inge (stagebegeleidster) zou verblijven. Zijn familie uit Engeland kwam over en dat zou betekenen dat er drie koters en veel familieleden over de vloer zouden komen (drukte dus). Ik vond het prima, want Inge heeft een groot zwembad achterin de tuin. Maar het is niet één week dat ik er blijf, blijf ik er spontaan twee week. Aanstaande dinsdag kan ik weer terug naar mijn oude vertrouwde kamertje. Niet dat ik het niet leuk vind bij Inge,juist wel, maar ik kan niet eeuwig uit mijn koffer blijven leven en vind het fijn dat ik mijn eigen spullen op één kamer heb staan.
Daarnaast veel geslapen, was dus ziek en voelde me totaal niet fijn. Ben nu nog enorm moe, dus lig veel op bed. De vriend van Inge zei nog tegen me van de week dat hij nog nooit zo iemand als mij heeft ontmoet, dus ik vragen waarom, zegt hij: “The only thing you do is sleeping!” haha.. :) Tsjah…

Ben naar het concert van Christina Aguilera geweest. Jemig wat heeft zij een goede stem, maar goed het publiek was niet bepaald fijn. We stonden helemaal vooraan (mij kennende ;)) en een paar 15jarige meiden waren erg vervelend aan het doen. Waar het op neer kwam is dat een man van een jaar of 40 ruzie kreeg met één van die 15-jarige en toen gingen ze slaan en flessen water over elkaar heen gooien. En ik werd dus helemaal geplet! Maar goed, ook weer een ervaring meer.

Heb ook weer een visa run gedaan. Bleek dat mijn visa dus toch maar geldig was voor 30dagen, dus ik met Christina (vriendin hier) weer naar Oman gereden om dit te laten verlengen. Nu heb ik er één van 60dagen!! Ben er wel blij mee, want dit betekend dat ik nog maar één keer dat end hoef te rijden en dan nooit meer!!! Op de terug weg hebben we aantal keren gestopt om te kijken hoeveel squad (sqwot hoe je het ook schrijft) rijden kost. Ik heb daar een baby kameel geaaid, een enorm grote arend gezien en vervolgens gespeeld met een aap!!! Dat was zoooo schattig!! Ik hield zijn handje vast en kietelde de binnenkant van zijn hand, begint het aapje ineens keihard te lachen! En kriebelt mij terug. Niet voor niets heet het na-apen! ;) Maar goed toen hebben we twee jongens ontmoet die gewoon vroegen of wij een rit wouden maken. Maar wij zeiden gewoon dat we alleen er even op wouden zitten om te proberen en alleen foto maken. (helaas vergeten om foto van mij en zo’n ding te maken, maar dat komt nog wel!). Einde van het verhaal: half uur op zo’n ding gereden, achterop. En jemig wat geweldig! Heb genoten. Christina daarentegen hoorde je gillen op kilometers afstand! Maar wauw, wat een ervaring.

Ik heb helaas voor het eerst van mijn leven de verjaardagen van mijn moeder en zus gemist, dus bij deze nog een keer gefeliciteerd! :) Volgend jaar vieren we het dubbel, als ik dan niet weg ben haha.

Voor de rest hoor ik veel mensen zeggen, waar blijven je foto’s. Het uploaden van foto’s op waarbenjij is echt een kriem! DUS heb ik ze allemaal gezet op http://picasaweb.google.nl/adnil1985 dus met andere woorden, geen hyves, geen waarbenjij, maar op deze.
Hoe gaat het daar in Nederland? Ik hoorde dat het daar in de avond alweer vriest? Ik kan het me totaal niet voorstellen, want ik zit hier nog met 36 à 38 graden! Volop zon, heerlijk. Wordt ook weer stukken bruiner!

Ik kan gewoon niet geloven dat het alweer November is! Over ander half maand komen papa en mama hier en heb ik ongeveer 2 week vrij aan het eind van December. Dan nog maar 2 week stage lopen en dan klaar. (dus als je het zo bekijkt hoef ik alleen nog maar deze maand goed te werken en dan is het alweer klaar…)

Soms mis ik ons koude kikkerlandje wel, dat omdat de mensen hier zo anders, zo lui en laks zijn! Soms vind ik het hoogstens irritant hoe mensen hier soms zijn. Het ene zeggen en het andere doen. Dan kun je toch wel beter vertrouwen op onze boeren Nederlanders! Haha.

Dus nog voor de duidelijkheid foto’s: http://picasaweb.google.nl/adnil1985
Dikke knuffel en kus!!

En IBL-ers onder ons: Keep it going, you’re almost finished!!!
XXX Linda


  • 02 November 2008 - 10:02

    Roos:

    leuk lin! klinkt weer goed allemaal.. guess what: ik ga misschien naar Zuid Afrika in feb!! ik ben al ingeloot maar moet even kijken of t financieel gesproken kan:S jij nog maar lekker bruinen daar! kus

  • 02 November 2008 - 10:23

    Inge:

    Lieverd!! Niet ziek zijn he! Ff goed bijslapen en lekker veel vitamientjes dan weer helemaal 100% om te kunnen genieten v Dubai! Maar wat gaat het super snel zeg meisie :-) Ik ofcourse heel blij want dan jij sneller terug :P Kunnen we weer losgaan in Amsterdam! Nog geen nieuws over rooster helaas, dus nog ff afwachten :-( Let you know! Take care en geniet meisie!! Dikke knuffel!

  • 02 November 2008 - 12:18

    Jordi:

    Hey Hey,

    Zit sinds 2 dagen in Dubai, maar het is wel wennen zeg. De mensen zijn erg anders vooral in het bedrijf waar ik stage loop zijn amper europeanen. Toch andere manier van doen volgens mij. Weet jij waar ik woonruimte kan vinden? Kan nu tijdelijk bij een kennis verblijven maar das geen optie voor langere tijd..., en waar kan je stappen enzo? ken nog helemaal niets?!

    Hoor graag van je.

    Jordi

  • 03 November 2008 - 21:20

    Klazien:

    Hey,
    Ik heb je foto's weer gevonden, haha. Ik hoop dat je inmiddels weer genoeg hebt bijgeslapen en dat je weer fit bent.Dat was wel even een tegenvaller dat je nog een keer extra moest voor je visum.Liefs

  • 04 November 2008 - 09:50

    Frouk:

    Jaa, gaat verdomd snel he! Voor je het weet vriezen je tenen eraf en verlang je weer naar Dubai!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 27291

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: