Ik ben verhuisd!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Ik ben verhuisd!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Ik ben verhuisd!!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik ben verhuisd!!!!!!!

Geweldig, ik zit in een villa!!

Ik zal (hoe moeilijk het ook is) vanaf het begin af aan vertellen wat er allemaal in de laatste week is gebeurd, ga het niet per dag doen.
Allereerst buitenlandsestage.nl NOOIT maar ook NOOIT iets mee gaan regelen, echt wat een belachelijke instantie! Ze vertellen je dingen, komen ze niet na, krijg je een bagger appartement, waar gewoon (lees 3!!! :O) kakkerlakken waren, je een slaapkamer moet delen met iemand, geen gordijnen, geen dekbed (sommige zullen nu wel denken dat je dat niet nodig hebt hier vanwege de hitte, maar je hebt de airco aanstaan dus dat wordt erg koud ’s nachts), geen tv, geen woonkamer, vieze badkamer, koud water, kleine douche van 2 vierkante meter, het zwembad was gewoon de 3e dag groen!! En het werd uiteindelijk zwart… En dan vertel je dat je het daar niet mee eens bent etc, gaan ze overleggen bla bla, maar nee er kan niets anders geregeld worden. Dus je moet het van je netwerk hebben (binnen een week!) om te zorgen dat je een ander appartement of wat dan ook krijgt/huurt. Een hotel is allemaal leuk en aardig, maar veel te duur en het is een hotel, je hebt geen eigen keuken etc. Dus basicly waar het op neerkwam, zoek het maar uit, maar je hebt wel 2 maand opzegtermijn! Wat????!!! Is mij nooit verteld, heb ze 100keer van te voren gevraagd dat als ik het niet leuk zou vinden en dat meteen diezelfde week nog zou zeggen of er dan wat anders geregeld zou kunnen worden, het antwoord was ja, want je betaald veel geld en jij mag beslissen wat jij leuk vind en dan regelen we alles. Nou nee!! En dan vind je wat voor jezelf, blijkt dat je opzegtermijn hebt van 2 maanden, met andere woorden moet ik betalen tot november!!! Nou lekker dan! En daar zit je… Gelukkig heb ik echt een lieve familie die alles voor me regelt en dus het contactpersoon in Nederland zijn, maar hoe buitenlandsestage.nl gewoon hun behandeld. Come on!! Dus mensen die dit lezen, vertel dit tegen iedereen, want ik zit nog in een druk pakket (vooral mijn familie) om alles te regelen zodat we het geld terugkrijgen. Ga niet in zee met hun!!!! Pure geldverspilling echt waar! Er wordt niet eens bemiddeld qua stage (ze zoekt het gewoon via internet op en dan belt ze het bedrijf of ze een stagiaire zoeken, dat ze niets hoeven te betalen, dat alles geregeld word en dat die persoon alleen maar een meeloopstage doet) en daar krijgt dat mens 700euro voor?!

Ik heb echt pure mazzel gehad dat mijn werk zoveel voor me doet dat ik nu in een groot luxe villa zit, met een eigen slaapkamer en eigen badkamer, eigen grote balkon, een tuin, grote keuken, 4slaapkamers, 4badkamers, tv-kamer, woonkamer, waskamer zit. En ongeveer 15min lopen van het strand vandaan (maar dan moet je ook lezen echt lekker rustig, waar geen toerist komt, wit/beige zand en blauwe zee en je kijkt naar ‘the world’ eilanden. Het meisje wat ik heb leren kennen in het vorige appartement waarmee ik mijn kamer deelde heeft hier ook een kamer, mijn werk vond het ook zielig voor haar.

Dus I’m happy!!! Dit is luxe, this is me!! Haha…

Maar stage, zullen we het daar ook maar even over hebben? ;) Hoop dat jullie niet te moe zijn van het lezen, anders lees je morgen maar weer verder…

Stage:
Het is nog steeds leuk. Moet veel dingen doen, heb gewoon een baan haha. Ben nu bezig met het businessplan opstellen voor het bedrijf. Een concurrentie analyse maken over alle branding agencies hier in Dubai, maar tevens ook een aantal steden in China, want we proberen te franchisen in China. Daarnaast moet ik nog alles in de gaten houden of alles per deadline wel ingeleverd is. En ook klanten bellen dat ze bijvoorbeeld nog moeten betalen of vragen of ze nog tevreden zijn en of vragen aan onze kant. Dus dat is erg leuk. Ik ben van de week naar Abu Dhabi geweest, hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten, doe je anderhalf uur over met de auto. Dan kijk je naar links, rechts en voor je uit en het enige wat je ziet is, zand, zand en zand. Ze zijn ook daar overal aan het bouwen, heb niet veel van Abu Dhabi gezien, dat komt nog wel, we hadden namelijk een meeting met een vliegtuigmaatschappij. (presentatie wie wij zijn, hoe wij opereren en portfolio laten zien), nee dat hoefde ik niet te doen, Inge (mijn stagebegeleidster) deed het woord, maar zo kon ik wel zien hoe wij onszelf presenteren naar de buitenwereld. Was leuk om te zien. Tevens ben ik donderdagavond met mijn stagebegeleidster naar het 7 sterren hotel geweest!! Heb wel aantal foto’s kunnen maken, dus dat kunnen jullie wel zien op het fotoboek. Het is een machtig mooi gebouw, maar de inrichting aan de binnenkant is zo kitch, je weet niet waar je moet kijken, vel oranje, rood, blauw, groen, geel en dan ook nog goud overal, blegh. Het is echt de Arabische cultuur, maar nu snap je waarom mensen zeggen: “This is to much!” Maar als ze dit zouden veranderen in andere rustige kleuren zouden ze de status van dit ook kwijt zijn denk ik. Ik heb gesproken daar met de marketing manager, was enorm gaaf. Heb ook haar businesscard, haha jeeh!

Cultuur:
Dat je hier niets mag is totaal overdreven, je mag drinken/roken/schaars gekleed lopen, alleen moet je er wel rekening mee houden waar je naar toe gaat. Uiteraard mag je al die dingen niet op je werk ofzo, maar als je ’s avonds naar een club gaat dan mag je daar drinken/roken en je ziet veel schaars gekleedde vrouwen. Althans schaars, schaars, ik had verwacht dat je je schouders moest bedekken, geen deco laten zien, geen korte broeken of rokken aan mocht, maar dat mag dus wel. Als je naar Abu Dhabi heengaat is dat weer een ander verhaal. Dubai wordt steeds moderner en doet steeds meer mee aan alle westerse cultuur. Dat is leuk om te zien.
Het is hier nog steeds bloedheet, maar wel uit te houden, uiteraard als je een half uur buiten hebt gezeten zweet je je kapot en dan ga je weer de airo in, maar het is best lekker. Soms is het ook erg benauwd en dan blijf je liever binnen.
Het is nog steeds Ramadan en nee ik heb er geen last van, toevallig is er in The Mall of Emirates een restaurant waar je gewoon naar binnen mag lopen en kunt drinken/eten, dit wordt allemaal wel afgeschermd voor de mensen die er wel aan doen. Op het werk mag ik ook eten en drinken, dus ik verhonger niet. Het is alleen wel moeilijk om nog te ontdekken wat je lekker vind en niet, want merk nu al wel dat ik enorm afgevallen bij (tot mijn spijt). Je eet soms ook pas om 23uur en dan heb je niet eens meer honger, het is gewoon enorm wennen en je moet je ritme zien te vinden. De Ramadan eindigt op 30september aanstaande, je krijgt dan 3 dagen vrij om het ‘eetfestijn’ te vieren. Probleem is nog steeds dat men dat niet helemaal zeker weet, want in die drie dagen hebben ook de joodse mensen een dag vrij en de moslims en joden hebben een bloedhekel aan elkaar , dus ze willen niet tegelijkertijd vrij zijn, dus het kan best zijn dat de sjeik hier nog bepaald dat het andere dagen worden.

Verder doordat ik nu in de villa woon, kan ik niet regelmatig gebruik maken van het internet. We hebben nu een draadloze router gevonden etc., moet alleen nog geïnstalleerd worden, probleem is dat hij er niet veel verstand van heeft (ik daarentegen wel, maar goed ik ga niet aan zijn kabels liggen te kloten, want straks mol ik iets). Dus dat komt allemaal nog wel goed, maar dat jullie het even weten.
Wel grappig trouwens dat hier dichtbij nu een moskee zit, je hoort echt iets van 5 a 8 keer per dag zo’n man schreeuwen door de luidsprekers en die het gebed optaterd, jammer dat ze dat ook niet even vertalen naar het Engels, want snap er geen zak van en vind het maar een geschreeuw van jewelste haha.

Ik ben vanavond naar de Dubai Creek geweest in Burj Dubai. Dat is echt dan ineens heel anders, veel meer armoede, veel juwelierwinkeltjes. En dan loop je daar, niemand kan goed Engels en dan lopen jongens naast je: “Go to my shop, it’s right there, armani, Prada, Gucci”… En die blijven gewoon 2 minuten met je meelopen, hoe irritant?! Dus dan zet je een lieve glimlach op en dan zeg je aardig: “No thank you”, maar dan komt de volgende gast er al aanlopen. Je voelt je een beetje een hoertje, want elke man spreekt je aan en je verstaat ze niet.. Ook ben je daar de enige blanke en enige vrouw, dus dat voelt erg apart. We zijn met een ‘abra’ geweest over de Creek, dat is een oude handelsboot en dat kost je ongeveer 50dirham per persoon (12 euro ofzo) en dan ben je een uur onderweg, maar dan zie je de leuke skyline en vaar je over het water. Ook zie je dan mooi de zonsondergang. Toen het eindelijk 19uur was (dan is de ramadan over voor die dag) toen zijn we naar een restaurantje gegaan, ik met mijn mooie anwb-boekje had ik een leuk restaurant gevonden, maar konden we niet vinden en veel mensen wisten het niet. Maar toen eindelijk hebben we het gevonden, lekker goedkoop gegeten, wel leuk geserveerd en je zit gewoon te eten bij het water, erg gezellig.

Nu is de dag helaas alweer voorbij en moet ik morgen weer beginnen met stage. Dus: …..

Alle vriendjes en vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer! ;) (ook familie uiteraard)

X Lin




  • 14 September 2008 - 07:21

    Klazien:

    Hey die Linda,

    Wat super fijn dat je verhuisd bent en dat je bij dat rare mens weg bent. Dit ziet er echt veel beter uit. Kun je nu helemaal gaan genieten en hopen dat jullie geld terug gaan zien. Het was leuk om je verhaal te lezen en foto's te zien. Je hebt je er zeker niet afgemaakt, wat een verhaal zeg. Veel plezier verder.

  • 14 September 2008 - 11:19

    Sieg:

    Oh Lin, ik zie het al helemaal voor me hoe jij met je arrogante rotkop dat stomme mens dood zat te kijken met een honende ondertoon *heerlijk* ;)
    Wel nice dat je nu in een fijner huis zit! :D Ik heb btw een x gehoord dat je die irritante jochies keihard weg moet schreeuwen, dan hebben ze door dat je geen toerist bent die ze in de luren kunnen leggen :P

    En verdorie: ik mis jou!
    Zoentje!

  • 15 September 2008 - 09:30

    Inge:

    Lieverd!! Goed bezig, lekker sterk in je shoes. Denkt die biatch wel dat ze tegen je kan schreeuwen. Stom mens, en is idd uber duidelijk teken van zwakte. Gelukkig zit je nu in een ander en leuker huis en heb je niks meer met haar te maken :-) Hoop dat je je geld terug krijgt meis, want dit kunnen ze echt niet maken! Top dat vrder helemaal goed gaat met stage en leuke uitstapjes aan maken bent! Werkse en enjoy de weekenden! We mailen! Dikke smakkerd!!


  • 15 September 2008 - 10:28

    Betty:

    Super dat je het daar zo naar je zin hebt! Leuk om je verhalen te lezen!

  • 15 September 2008 - 10:55

    Rosalien:

    Hey,

    Jolien en ik zitten ook in dubai met buitenlandse stage! Bel of sms ff dan kunnen we misschien iets leuks afspreken? Internet hebben we namelijk nog niet. 0509126955.

    Groetjes Roos

  • 18 September 2008 - 11:49

    Frouk:

    Fijn dat alles nog goed is gekomen met je nieuwe huisje. Ziet er niet verkeerd uit op de foto's!
    Wel een gekke toestand hoor, met dat stagebemiddelingsbureau. Bizar dat ze dat zomaar kunnen maken, maar goed.
    Kuss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 27285

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: