Luxe, luxe... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Luxe, luxe... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Luxe, luxe...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Luxe, luxer, overwelming luxe!!

Hoi mensen!!

Eindelijk heb ik nu echt goed nieuws te vertellen! HET IS HIER GAAAAAAAF!!!! Champagne, kaviaar, jurkjes… I Love It!!

Oké, ik zal even bij het begin beginnen. Sorry dat het dan een lang verhaal gaat worden, maar kan beter alles goed vertellen dan kleine stukjes en dat niemand het snapt.
Woensdag was mijn eerste dag stage. Mijn stagebegeleidster haalde me op in haar auto. Was erg leuk, want zij is Nederlands, maar vanaf haar 8e is ze al veel in het buitenland, dus ze vond het leuk om in het Nederlands te praten. Aangekomen op het bedrijf, nee het is niet groot, juist klein, maar erg gezellig. We zitten boven een studio (fotostudio), moet wel zo’n draaitrap op, dus je komt duizelig aan haha. Maar toen iedereen ontmoet, echt zo’n leuke en aardige mensen. Ze komen allemaal vanuit andere landen, ze praten met andere woorden goed Engels. (de taxichauffeurs zijn pakistaans en die kunnen je niet goed verstaan, wel lastig). Maar alles uitgelegd gekregen en WAUW!! Doe zaken met belangrijke klanten, mensen die gewoon biljoenen (ja echt met een B!) dollar op de bankrekening hebben staan. Onze klant is bijvoorbeeld Burj Al Arab (dat 7-sterren hotel) en vele van jullie weten bijvoorbeeld dat in Abu Dhabi (hoofdstad van de verenigde Arabische emiraten) de grootste formule1 racetrack komt, degene van wie dat hele stuk is (degene die praktisch heel verenigde Arabische emiraten beheerd) is Aldar. En dat is ook een klant van ons. Echt zoveel, ook een exclusieve juwelierzaak. Zo gaaf! Maar goed, het is geen stage wat ik heb, maar een baan!!!!!!!!! Ik ben account executive. Neem nu even een mevrouw over die nu een maand weggaat, dus wordt nu ingewerkt (morgen nog en dan maandag is ze weg en moet ik alleen werken). Ik ga dus veel zaken doen en veel reizen. En het is enorm belangrijk wat ik doe. Zal het jullie even uitleggen:
Ik ben het tussenpersoon van de klant en ons bedrijf (we zijn een branding agency). Als een bedrijf ons wil inschakelen moet ik daarheen (dus ga veel naar bedrijven toe) en uiteraard met begeleiding en eerst veel meekijken hoe alles gaat. Dan moet ik opschrijven wat de wensen zijn van de klant, ze willen bijvoorbeeld doordat het imago van het bedrijf is verandert of ze willen hun logo veranderen/visitekaartjes/briefpapier/website/video/inrichting bedrijf kunnen ze ons inschakelen. Ik moet dan met hun overleggen wat hun wensen zijn en kijken hoe het bedrijf overkomt qua imago. Dit brief ik dan door naar het bedrijf en moet ik een cost estamate maken hoeveel het de klant gaat kosten (en uiteraard is hier een andere valuta, dus dat is erg leerzaam) als zij hiermee akkoord gaan dan brief ik dat door aan onze werknemers en gaan we brainstormen hoe hun logo bijvoorbeeld moet worden, wat voor bedrijf is het etc etc. Dat gaat dan de designer ontwerpen en dat ziet er echt ge-wel-dig uit!!! Die maakt dan een aantal logo's waar de klant uit kan kiezen (dit geld dus ook voor andere opdrachten) en dan maken we een afspraak en gaan we dit presenteren naar onze klant toe. Zij kunnen dan vervolgens kiezen welk logo gekozen wordt etc en dan komen we tot een overeenkomst en kan iedereen aan de slag. Ik moet er dan voor zorgen dat iedereen volgens schema werkt en elke dag bij hou wat de volgende stap moet zijn etc en wie waar verantwoordelijk voor is. Als dit dan klaar is dan komen we allemaal weer bijeen en laten we het resultaat zien, vinden ze toch dat er een aantal dingen verandert moeten worden dan kan dat (het is een proeflogo). Als dan alles klaar is dan moet ik ervoor zorgen dat ze de factuur krijgen en gaan betalen. En uiteraard the follow-up. Dus eigelijk ben ik van A t/m Z bezig met alles!! En dit is echt super leuk en een enorme uitdaging!!
Maar dat betekend dat ik een rondleiding etc alles krijg in het 7-sterren hotel!! En dan wordt er gezegd wie ik ben en dat ik dan altijd gratis naar binnen mag komen en niet in de wachtrij hoef te staan hahaha…
Ik word elke dag opgehaald en weggebracht. Door de personal driver. En als ik goed mijn best doe krijg ik misschien een auto tot mijn beschikking. Maar toen ik naar huis ging reed mijn baas mee (de eigenaar) en hij is echt heel aardig. Hij vroeg of ik later wat mee ging drinken. Ofcourse! Prima. Hij had mijn huisgenote ook uitgenodigd, maar zij had toevallig wat anders te doen. Toen hij me ophaalde heeft hij me veel laten zien en jonge wat ben ik onder de indruk hier. Hij kent dus iedere manager (nu ik dus ook!) van de luxe hotels/bars/restaurants etc. Dus we gingen even een wijntje drinken. (fles kost gewoon 200euro, weer wat anders dan de AH-wijn). En daarna zijn we kaviaar en champagne wezen eten/drinken. Daarna heeft hij me meegenomen naar een hele mooie bar, op de 44e verdieping en je kunt enorm mooi uitkijken op de wolkenkrabbers. En heb daar even 3 appel-martine’s genuttigd!! Wist niet dat dat zo lekker was. (sorry mam en pap, die 5maanden nuchter ga ik hier niet volhouden haha). Daarna zijn we naar Jackie’s geweest, is een leuke uitgaanbar, maar vanwege de ramadan is het niet toegestaan dat er live-muziek/karaoke/muziek wordt gedraaid, dus dat is wel stom. Volgende maand kan ik dus ook dansen! Maar toen hebben we Rianne (mijn huisgenote) nog gebeld om haar in de taxi te zetten en naar ons te komen, zijn daarna nog naar een salsabar geweest, uiteraard daar ook geen live-muziek, maar dat geeft niet we hebben ons enorm vermaakt.
Gisteravond (vrijdagavond) zijn we ook uitgeweest. Iedereen ontmoet, ik ontmoet elke manager en veel mensen die een eigen bedrijf hebben (maar dan ook een goed lopend bedrijf). Dus ik vind het hier wel leuk, thuis viel ik altijd al op de rich guys haha… Maar ik heb Crispy Duck gegeten (INGSTER!!!! Het is hier lekker joh!!! Was helemaal in de wolken!!!!).

Oke en dan nu het belangrijkste, we gaan hier weg volgende maand!!!!!!!!! Ik krijg van mijn bedrijf een penthouse op de palmeilanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAH… Rianne gaat met me mee, je komt dus nooit op die palmeilanden als je er niet woont, we gaan er vandaag heen of we dat willen. Lekker bij de zee, heerlijk!!! Het huis is van mijn baas en dat staat vrij, dus daar mogen wij in. Oke!!!! En we krijgen dan het geld terug van buitenlandsestage, dus ik geef gewoon niets uit dan!! :)
En heb gisteren en super jurk gekocht!!! Zo mooi!!

Mensen kijk voor foto’s even op: http://picasaweb.google.nl/adnil1985
Bye my dear friends and family!!!!

PS: de vooroordelen wat iedereen heeft hier over de kleding is dus niet waar!! Je kunt hier dragen wat je wilt, je moet juist in Abu Dhabi etc uitkijken en als je een sjeik ontmoet (dus daar een vergadering mee hebt) dan wel. Maar iedereen loopt hier erg bloot rond.

XOXO Dubai Girl ;)



  • 06 September 2008 - 08:52

    Kirsten:

    Pfff..! WOOOOOOW man..! Wat een omgeving..! Wat een ervaring..!! Blij dat het allemaal wat beter is geworden..! Helemaal Linda hoor, zo op en top luxe..! Geniet ervan..!! Liefs van 't franse studentje op 't heerlijk kleine campuskamertje!

  • 06 September 2008 - 10:00

    Sigrid:

    Wow.
    Punt.

    ;)

  • 06 September 2008 - 10:21

    Anke:

    Damn, ik kom wel ff langs... Haha!
    Bedankt voor je kaartje, echt super lief!
    Kiss!

  • 06 September 2008 - 12:21

    Serin:

    Hey Linda,
    ik kwam je verhaal tegen... Ik ga zelf ook naar Dubai 1 december, ook via buitenlandsestage.nl. En nu las ik je aankomst en je kamer.. en schrok ik een beetje! Lijkt me leuk om contact met je te houden en misschien heb je nog wat tips/advies voor me.. want 5200 euro is inderdaad een hoop geld.. vooral voor een 'klein' kamertje!
    Ik hoop wat van je te horen!
    groetjes Serin
    seringokhan@hotmail.com

  • 07 September 2008 - 18:15

    Xxxnek!taxxx:

    damn girl zooo happy for you!!! enjoy and learn much!!! veeeeel plezier en tot snel en natuurlijk blijven posten :P *cheks pics now ;)
    byebye

    xxxnek!taxxx

  • 07 September 2008 - 19:14

    Gerjanne:

    wow :O

  • 08 September 2008 - 18:32

    Frouks:

    JEUMIG! Jij vuile mazzelaar, een penthouse op de PALMEILANDEN! Ik EIS dat je een rijke vent aan de haak slaat die mij even over laat vliegen. Poehee :p
    Maar tof dat je stage ook zo leuk is. Klinkt super!

  • 09 September 2008 - 16:55

    Lysanne:

    Hey Linda!

    Het klinkt echt geweldig! Leuk je verhalen te lezen en je jurkje staat geweldig!

    Geniet ervan meis!

  • 09 September 2008 - 19:39

    Klazien:

    Dit is zeker allemaal indrukwekkend. Je hebt ook echt een super stage plek zo te lezen.Geniet van alles daar.

    Liefs

  • 13 September 2008 - 13:34

    Stephanie:

    Hi...

    Kwam net je verhaaltje tegen op deze site. echt super you are in the business girl...Ik loop ook sinds een maand stage hier bij Le Meridien Dubai en ken nog niet zo heel veel mensen. Als het je wat lijkt om wat te gaan drinken kun je me altijd mailen... Sorry telnr heb ik nu niet bij de hand maar dan kunnen we wel ff contacten...

    groetjes,

    stephanie

    steffie_mk@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 27283

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: