Na 2 dagen ben ik er eindelijk!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Na 2 dagen ben ik er eindelijk!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Na 2 dagen ben ik er eindelijk!!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

En dan zijn we E-I-N-D-E-L-I-J-K gearriveerd, en lees echt eindelijk!!!

Man ow man, wat heb ik een vervelende vlucht gehad!!!
Het begon allemaal zondag. Eenmaal op schiphol gingen papa, mama en ik even lekker een bakkie doen op het ‘dakterras’ van Schiphol. Ik keek om me heen en zag ineens iemand die ik kende, realiseerde niet eens dat die personen voor mij naar Schiphol waren gekomen!! Maik en Linda waren naar Schiphol gereden om nog afscheid te kunnen nemen van me!! (jongens, vond het echt enorm lief en enorm spontaan!) Het afscheid ging trouwens voorspoedig, ik had niets in mijn ogen zitten of iets van dienaard haha.. Eenmaal door de douane liep ik door naar mijn gate. Kom ik daar, jaja, dan denk je over een uurtje ga ik weg!! Maar nee, we hadden vertraging van een uur. En daar zit je dan in een hal, zonder stoelen, met van die roltrappen die continu zeggen: “Mind your step”…. “Mind your step”… en dat een uur lang!! Eindelijk mochten we onze koffers door de poort halen.. En daar zaten we met een behoorlijke groep in een veelste klein hok. “ladies and gentlemen we have a delay again, we start with pre-boarding”. Prima, al met al weer een uur verder. Zaten we eindelijk in het vliegtuig: “Hello ladies and gentlemen this is your captain speaking, i’ve got bad news Heathrow Airport is closed because of the bad weather, we think we will start the engine in about a hour.” Neeeeeeeeee…. Het kon gewoon niet veel slechter gaan. (denk je…) Eenmaal in de lucht moesten we boven Londen nog een paar rondjes vliegen, want er waren nog drie andere vliegtuigen voor ons die moesten landen. Eindelijk geland…

Stap je uit het vliegtuig kom je erachter dat je vlucht al is vertrokken zonder jou!!!!!!!!!!!!! (lees: NEEEEEE!)

Paar minuten later kom je erachter dat er geen vluchten meer gaan naar Dubai en dat er veel mensen zijn gestrand, dus je kunt pas morgen vliegen, je moet dit nummer bellen en dan moet je je vlucht overboeken en British Airways zorgt voor een hotel… Fijn… *zucht*

Bel je dat stomme nummer kom je er niet door, na een half uur kom je erachter dat er een 0 weggelaten moet worden als je vanuit een ander land belt. Eindelijk kreeg ik iemand te pakken (ondertussen trouwens twee Nederlanders gevonden die ook hetzelfde probleem hadden voor dezelfde bestemming). Dus ik regel in mijn beste Engels drie nieuwe Seats. Mocht niet baten dat er maar twee plaatsen vrij waren in het vliegtuig die volgende dag, de andere zou wel met de Emirates kunnen vliegen. Lang gedoe, ik moest vliegen om 12.40 de volgende dag. We zijn naar Crowne Plaza gebracht (viersterren hotel, 15min van het vliegveld vandaan) en daar mochten we dan overnachten. Enorm slecht geslapen, maar wel een mooie kamer.

Inmiddels was het al maandag 1 september. Dus ik en die andere Nederlander naar het vliegveld om in te checken. Krijgen we dit te horen: “Sorry, but we overbooked the flight so we are not sure if you’re leaving at 12.40 or that you leave at 21.40”…. NEE NEE NEE N-E-E!!! Je kon je wel vrijwillig aanbieden om de volgende vlucht te pakken en dan zou je wel 500euro krijgen. Ja dag, ik vind het wel prima, ik wil nu echt verder. Moesten we dus wachten, wachten en wachten. Om 12.00 komen we erachter dat we wel in deze vlucht konden, maar raad je het al?? Vertraging!! (echt ik kan geen delay meer zien). We vlogen pas om 14.45! Maar goed, ik zat in het vliegtuig naar Dubai!!! Je bent natuurlijk hartstikke gaar, want onze koffers waren vastgehouden op het vliegveld en omdat je in je handbagage geen vloeibare spullen mag meenemen, zit je daar in het hotel zonder borstel/make-up/shampoo.. Had gelukkig wel schone kleren (meevaller he? ;))

Eenmaal in Dubai, lees dat het dan dus al 23.45 was, was het nog een gedoe met het paspoort, je wordt helemaal ondervraagd wat je er gaat doen, waar je verblijft en voor hoelang etc. etc. En dan de koffers ophalen, ik heb gewoon nog 20min moeten wachten voordat ik eindelijk mijn koffer had.
Mijn stagebemiddelster haalde me op en zei al dat een ander meisje met wie ik in het appartement zit er ook al was, (ze hadden wel meer dan een uur op me gewacht).
En dan:

WARM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (op het vliegveld airco dus daar merk je niets van… maar buiten meteen 20graden warmer…)
In de auto onze koffers gepropt en op naar ons appartement.

Eerste indruk: WAUW!!! Die weg (9baans weg).. Die gebouwen… Midden in de nacht… Allemachtig wat apart.

Eerste indruk appartement: heel anders dan is verteld, we voelen ons zwaar genaaid. Daar leg je dan zoveel geld voor neer. We weten nog niet wat het adres is, dus wordt nog leuk om tegen het stagebedrijf te zeggen waar ze me moeten ophalen woensdag. Blijkt dat we gewoon bij onze stagebemiddelster inwonen!!! Echt niet leuk meer… Geen deur/geen warm water/ geen handdoeken/ geen tv/ vies/ geen gordijnen/ beroerd internet… Al met al geen oog dichtgedaan vannacht (het bed kraakt enorm). Ik heb honger, is geen eten in het huis!! Verwacht je wel als je 4huisgenoten hebt, maar nee we moeten morgen zelf boodschappen halen voor ons allemaal!!! Nou dacht het niet. We hebben beide (mijn huisgenote met wie ik de kamer deel) afgesproken dat we morgen een klacht indienen en dat we vervangende accommodatie willen hebben, we zijn per slot van rekening in het rijkste land van de wereld en dit is gewoon niet rijk en luxe. Ja 1 voordeel, het zwembad zit op het dak!!! Je hebt wel een immens mooi uitzicht op héél Dubai… Maar als dat het enige is, dan laat het zwembad maar zitten… (ook zit er een fitnessruimte en sauna)

Dus mensen kan jullie helaas nog geen adressen doorgeven of nummers. Het is hier inmiddels 7.00uur (ben de hele nacht opgebleven… al twee dagen niet geslapen, en morgen dan beginnen met stage dat wordt wat).
To be continued!! En uiteraard doe ik hier rustig aan, maar ik wil wel waar voor mijn geld en voor mijn 5 maanden stage. Ik weet dat stage wel gaat goedkomen en die 5maanden hier ook, maar was al zo bang voor dit…

Erg jammer…

Kan jullie wel vertellen dat ik nu het gevoel heb dat ik in Istanbul zit ofzo, hele aparte huizen tussen grote wolkenkrabbers, overal hijskranen, overal hoor je geboor, wit zand en bloed bloed bloedheet!!!
Mensen, dit wordt vervolgd!! En hoop dan E-I-N-D-E-L-I-J-K goed nieuws te hebben!

Liefs, Lin

PS: wanneer gaat het me nou een keer meevallen??

  • 02 September 2008 - 06:45

    Ingster:

    Ah meisie wat een reis heb je gemaakt zeg.. Verwacht je niet zo'n kort vluchtje nr London en dan zoveel vertraging :-( Hoop dat je vervangende acco kan regelen want dis idd 3x nix. Meis komt allemaal goed, vandaag je eerste dag gehad en dan helemaal happy vanwege leuke stage plek! Enjoy meisie!! en succes met de ramadan ;-)

    xxxxxx


  • 02 September 2008 - 07:20

    Linda :

    Heej Lin,
    Jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Hoop dat het nu een beetje goedkomt en dat je eindelijk kan gaan genieten van je wereldreis ;)! Heb je al door dat je echt zo ver zit? Heeeeel veel succes morgen met je stage en geniet dan nog maar even van dat zwembad en het uitzicht!
    Kusss Lin

  • 02 September 2008 - 10:06

    Roos:

    hee lin! nou zie t allemaal maar gewoon als een groot avontuur, tis nu wss allemaal even naar maar als je alles daar lekker op een rijtje hebt en misschien in een ander appartement zit is t vast heerlijk!
    veel succes zo met je stage!
    kuss

  • 02 September 2008 - 11:24

    Sigrid:

    Teeeeeeeuring zeg, hopelijk wordt het snel beter :D en idd, alles komt heus wel goed ;)

  • 02 September 2008 - 18:12

    Ineke Bijsterbosch:

    Wij zijn bijsterbosch-en en die blijven positief!!

  • 02 September 2008 - 20:27

    Sabine Eysink:

    Heej Linda,

    Wat vervelend! Zo'n nare vlucht is gewoon niet voor te stellen! En dan valt het appartment ook nog eens tegen.. Het zit je inderdaad niet mee. Ik hoop dat het allemaal wat verbeterd en dat je er verder een hele leuke stage mag hebben! Succes en groetjes uit Ierland!

  • 02 September 2008 - 21:11

    Kirsten:

    Mèn..!!!!!!! It's always you..!! PFFF!! Succes zeg met alles..! Hopelijk horen we van betere tijden..! Bisous!

  • 03 September 2008 - 11:39

    Anja:

    Wow,wat een gedoe meteen al.Hopelijk kun je nog wat regelen.Succes met je werk,en ik zal dit regelmatig ff lezen.
    Groetjes
    Anja(tante)

  • 04 September 2008 - 10:38

    Annelies:

    Hee Lin!
    Wat een gedoe gelijk al joh.. Ik hoop dat het ondertussen beter is! En dat je stage leuk is!
    Liefs uit Lille!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 27283

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: