Dubai here I come!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Dubai here I come!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Linda Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Dubai here I come!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Juli 2008 | Nederland, Zwolle

Let the journey begin!!! I am going to Dubai!!!!

Ja, je leest het goed! Ik ga naar Dubai, niets geen Parijs (ook tot mijn grote spijt, maar aan een negatieve draai komt weer een positieve).

31 augustus om 19.05 is het dan zover, dan stap ik in het vliegtuig van British Airways en laat ik hun mij vliegen naar mijn droombestemming in de Verenigde Arabische Emiraten. Alhoewel het met een omleiding gaat, via Londen Heathtrow, kom ik dan 1 september om 07.40 uur aan op het vliegveld in Dubai. Daar word ik opgehaald door iemand van het bemiddelingsbureau en deze brengt mij naar mijn luxueuze appartement of villa wat het dan ook moge zijn! Ik vroeg me af waar ik terecht zou komen dus heb ik haar gemaild met de vraag of daar al zekerheden in zijn. Ze gaf als antwoord dat ik in een luxe appartement of villa terecht kom. “Ow dus!!” Maar goed, ik zal wel met mijn beide benen op de grond blijven staan, ik zal wel met de temptation om moeten gaan en niet denken volgens mijn vader dat er ook dingen zijn zoals ‘hoogmoedswaanzin’ (verschrikkelijk woord, die ik inmiddels afgelopen maanden TE vaak heb gehoord).

Nu weet ik dat heel veel van jullie denken dat ik naar Parijs ga, of althans daar had ik al moeten zitten. Klopt. Het was ook allemaal goed geregeld, bleek drie week voordat ik erheen moest het bedrijf zit vrijwillig failliet heeft laten verklaren en dat ze overgenomen zouden worden door een groot bedrijf. Om nou een enorm lang verhaal kort te maken, ze hebben me helaas niet meer nodig per juni. Prima, dan ga ik wel opzoek naar iets anders. Maar dit viel tegen. In tegenstelling tot vorige keren kreeg ik minder reacties terug of moest ik naar België gaan, maar helaas is dit niet mijn ‘droom’ land. Toen na lang beraden met familie heb ik besloten om een stagebemiddelingsbureau in te schakelen. (voor mensen die dit zo graag willen weten buitenlandsestage.nl) Ik mij ijverig inschrijven en het hele stage gebeuren lekker overlaten aan anderen. Ik was het zat, zat erdoor heen en moest nog de laatste puntjes op de i zetten op de opleiding. Dus ik me volledig storten op de studie (wat trouwens wel zijn vruchten heeft afgeworpen), maar helaas kreeg ik de mededeling dat het bureau voor september geen stage kan vinden voor me. Dit mede doordat het nu in Frankrijk ook vakantie is en ze dan stagiaires zoeken op een laag pitje zetten en weer per september verder gaan zoeken. Uiteraard een enorme tegenvaller!! Want ik wou toch echt graag naar Frankrijk om mijn franse taal goed omhoog te krikken (zodat ik ook niet altijd te horen krijg dat ik geen basis heb.. pff). Maar helaas mag het niet zo wezen, prima. Wat je dan vervolgens hoort van iedereen: “Komt allemaal goed Lin”, ja ik weet het, maar god wat is dat erg om te horen zeg! Waar je een half jaar naar toe hebt gewerkt komt gewoon niet uit. Uiteindelijk gevraagd aan het bureau of er nog andere landen zijn waar ze wel iets voor me kunnen vinden. Bijna alles was weg, maar wat wel in opkomst is en zeker voor een IBL’er een grote kans is om naar Dubai te gaan!!!! Ach, waarom ook niet. Rijkste land ter wereld, land van de olie, land van de sjeiken, land van rijkdom, hitte, strand, blauwe zee, luxe, kortom: “ME”. Even de financiën goed op een rijtje gezet en het kan uit. Dus laat ze maar wat moois voor me vinden! Vier dagen later kreeg ik een mail van een mevrouw uit Dubai of ik contact met haar wou opnemen in verband met een Engels sollicitatiegesprek. Ik naar Dubai bellen en een heel gesprek met haar gehad. Verteld wat ik zoek en wil en een engels interview gehad (om te kijken hoe hoog je niveau is). En zij zou gaan zoeken, we hadden afgesproken dat ik haar een week de tijd gaf om een geschikt bedrijf voor me te vinden.

Het bedrijf waar ik kom te werken heet Brain Child. (nee ik ga niet in de dokterswereld..) Maar het zit in de juweliersbranche en ik ga daar de functie vervullen van marketing-manager.. (uiteraard wel stage) Wat ik daar precies ga doen weet ik allemaal nog niet, dus dat komen jullie nog wel te weten!

Uiteraard, het zal ook wel niet, is school niet of nauwelijks te bereiken. Dus ik moet van de week nog even de laatste puntjes op de i zetten ten opzichte van de contractformulieren, maar ik heb vandaag de vlucht geboekt.

Ik heb al allemaal boeken gekocht over het land en de cultuur. Kijken wat me allemaal te wachten staat. God ik kan niet wachten. Eindelijk is het dan allemaal toch goed gekomen en hoef ik al helemaal niet bang te zijn dat ik niet verder mag met de opleiding, want ik heb op mijn eigen houtje mijn propedeuse behaald en ben ik het tweede jaar met voldoende punten overgegaan. Toch stiekem een beetje trots op mezelf!

In februari begint dan voor mij en nog twee andere klasgenoten van me het vierde schooljaar (ik heb vrijstelling gekregen van een half jaar, dus doe mijn HBO in drie in half jaar!). Het jaar van een half jaar de verdiepende minor gespitst op je opleiding en daarna afstuderen. Moge het dan toch allemaal met mijn wisselvallige keuzes goed gekomen zijn en heb ik de kans van mijn leven en ga ik veel zien en genieten van het leven! (mag het ook eindelijk hahahahaha).
Mensen, ik hou jullie op de hoogte. Uiteraard mogen jullie met me meegenieten aan de hand van deze verhalen!
Liefs!!!

PS: hieronder even een foto van het bedrijf waar ik stage ga lopen!!

  • 07 Juli 2008 - 06:43

    Marleen:

    Marhaba(welcome) to the Middle East!!

    marleenfranspieter.waarbenjij.nu

    xx

  • 07 Juli 2008 - 08:19

    Ben:

    Pff.... wat een hoop tekst voor zo'n nieuwtje ;)

    Ben blij dat je nu ook eindelijk iets hebt gevonden wat je ook leuk vindt! Super! We'll keep in touch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Zodat jullie in het koude, barrige, regenachtige Nederland mijn belevenissen kunnen lezen in het warme Dubai!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27286

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 18 Januari 2010

Afstuderen in MIAMI!!

31 Augustus 2008 - 09 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: